۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

تجمع ۱۰ هزار داعشی در افغانستان

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی از تجمع حدود ۱۰ هزار عضو داعش در افغانستان خبر داد.
کد خبر : ۲۹۵۵۲۴

صراط: اسپوتنیک، «نیکلای باردیوژا» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی امروز در جمع خبرنگاران در مسکو گفت: تعداد جنگجویان گروه تروریستی داعش در افغانستان در یک سال اخیر به 10 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، باردیوژا با تکیه به برخی منابع افزود: در حالی که یک سال قبل تعداد داعشی‌ها در افغانستان بیش از چند صد نفر نبود اما در حال حاضر تعداد این افراد در حدود 10 هزار نفر می‌باشد.

وی افزایش تعداد اعضای داعش در افغانستان را طبیعی عنوان کرد و افزود: با فشار زیادی که اخیرا در سوریه و عراق علیه گروههای افراطی صورت گرفته بهترین مکان برای حضور این افراد افغانستان می‌باشد که این موضوع خطر جدی برای کشورهای منطقه و روسیه محسوب می‌شود.

باردیوژا ادامه داد: وضعیت در افغانستان طی ماه های اخیر رو به وخامت رفته و نفوذ گروه تروریستی داعش بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین طی ماه های اخیر طالبان از حملات گسترده خود تحت عنوان «عملیات عمری» بر علیه شهرهای بزرگ افغانستان خبر داده‌اند.

از 18 تا 22 آوریل سال جاری به علت وخامت اوضاع در مرزهای افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی، در تاجیکستان رزمایش نیروهای مسلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار شد.