۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

رکورد جالب تراکتورسازی در تبریز

تراکتورسازی و ملوان یکی از حساس‌ترین دیدارهای امروز هفته بیست و هشتم لیگ برتر را برگزار خواهند کرد.
کد خبر : ۲۹۵۹۰۰
صراط: تبریزی‌ها بعد از شکست هفته قبل برابر سیاه‌جامگان باید ملوان را در خانه ببرند تا 45 امتیازی شوند. تراکتورسازی باید امیدوار باشد در کنار پیروزی بر رقیب شمالی‌اش، دو استقلال تهران و صنعتی برابر سایپا و راه‌آهن به مشکل بخورند.

به گزارش مشرق، آیا در تقابل شماره 16 ملوان و تراکتورسازی دنیا به کام تبریزی‌ها خواهد بود و یا اینکه ملوانان محتاج به امتیاز، موفق می‌شوند با کسب پیروزی از پله سیزدهم جدول «رو به جلو» فرار کنند؟

ملوانی که فقط 2 بار پیروز شده

ملوان با محمد احمدزاده بالاخره هفته قبل رنگ پیروزی را در تقابل با سایپا دید. تیمی که 3 بر 2 از خودروسازان یک مغلوب ساخت امروز به این امید در استادیوم یادگار امام (ره) تبریز پای به میدان می‌گذارد که بلکه برای سومین بار رقیبش را در ادوار لیگ برتر شکست دهد.

شمالی‌ها اولین بار جمعه پنجم بهمن ماه سال 1380 موفق به شکست دادن تراکتورسازی شدند. در ایستگاه دهم نخستین دوره لیگ برتر شمالی‌ها با 3 گل تبریزی‌ها را روانه خانه‌شان کردند در حالی که سرنوشت تراکتورسازان هم سقوط به دسته پایین‌تر بود.

ملوانان برای ثبت دومین پیروزی‌شان مقابل حریف، تا هفته 23 لیگ دهم صبر کردند. آنجا که محمد نزهتی دو گل در دقایق 50 و 65 بازی درون دروازه تبریزی‌ها کاشت. از این پیروزی تاریخی ملوان دقیقا 5 سال و 2 ماه و 10 روز می‌گذرد. آیا امروز ملوان به یاد جمعه 29 بهمن ماه سال 1389 برای تراکتورسازی دردسرساز خواهد شد؟

یونس گل زد و رفت

ملوان و تراکتورسازی تاکنون در ادوار لیگ برتر 15 مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند. در این میان تبریزی‌ها 6 مرتبه پیروز شده‌اند و انزلی‌چی‌ها 2 مرتبه در خانه رنگ شادی را دیده‌اند. طبیعی است که 7 مرتبه هم تقابل‌های دو تیم با تساوی خاتمه پیدا کرده باشد.

در لیگ چهاردهم بازی رفت دو تیم با تک گل دقیقه 6 لوسیانو ادینهو به سود تراکتورسازی خاتمه پیدا کرد اما در بازی برگشت حاصل 90 دقیقه تلاش دو تیم تساوی بدون گل بود و بالاخره در ایستگاه 13 فصل جاری این تراکتورسازی بود که تحت هدایت تونی اولیویرا پرتغالی با گل دقیقه 84 حمزه یونس تونسی میزبانش را شکست داد. حمزه یونسی که البته سومین و آخرین گلش در لیگ برتر فوتبال ایران را به ثمر رساند و راهی رومانی شد.

اولادی سومین گل خارج خانه را زد، مازیار آخری را

در 15دیدار قبلی دو تیم، تراکتورسازان 16 مرتبه موفق به فتح دروازه ملوان شده‌اند و در مقابل شمالی‌ها 13 بار دروازه تبریزی‌ها را فرو ریخته‌اند.

قابل توجه اینکه ملوانان فقط 5 گل از 13 گل مذکور را در تبریز به ثمر رسانده‌اند. در واقع انزلی‌چی‌ها 38 درصد گل‌های‌شان برابر تراکتورسازی در خانه حریف زده شده است.

ملوانان طی 7 دیدار خارج خانه فقط 3 بار موفق به گلزنی در برابر تبریزی‌ها شدند. آنها اولین بار در دیدار برگشت لیگ اول موفق شدند 2-2 تراکتورسازی را در تبریز متوقف کنند. بعد از آن نوبت به مرحوم مهرداد اولادی رسید که سه‌شنبه 13 بهمن ماه سال 1388 تک‌گل ملوان را در هفته 26 لیگ دهم وارد دروازه تبریزی‌ها کند.

 6 سال و 2 ماه و 26 روز قبل – البته- تراکتورسازی در خانه با گل‌های محمد ابراهیمی و مهرداد پولادی تک‌گل اولادی را پرپر کرد.

انزلی‌چی‌ها آخرین بار در ایستگاه نهم لیگ سیزدهم موفق به فتح دروازه تراکتورسازی در تبریز شدند. در دیدار یادشده که اتفاقا باز هم با تساوی 2-2 خاتمه پیدا کرد، علی کریمی (پنالتی) و کریم انصاری‌فرد برای میزبان گل زدند. برای ملوان هم مهدی دغاغله و مازیار زارع گلزنی کردند تا به نحوی مازیار زارع آخرین گلزن شمالی‌ها در تبریز لقب بگیرد.

حال باید دید در نهایت دیدار شماره 16 دو تیم عامل خوشحالی ملوانان و فرارشان از خطر سقوط خواهد شد یا اینکه میزبان را همچنان امیدوار می‌کند تا برای پنجمین مرتبه پی در پی به آسیایی شدن بیندیشد.