۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

مرگ 87 موتورسوار در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه مرگ موتورسیکلت سوارها در سطح شهر بسیار زیاد است به گونه‌ای که در سال گذشته 87 نفر از موتورسیکلت سواران در سر صحنه فوت کرده‌اند.
کد خبر : ۲۹۵۹۳۵
صراط: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: متاسفانه مرگ موتورسیکلت سوارها در سطح شهر بسیار زیاد است به گونه‌ای که در سال گذشته 87 نفر از موتورسیکلت سواران در سر صحنه فوت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه در جلسه کمیته دانشگاهی بیماری‌های غیر واگیر با اشاره به موضوع بیماری‌های واگیردار گفت: بسیاری از بیماری‌ها قابل پیشگیری است و با توجه به اصل، «پیشگیری مقدم بر درمان» دولت‌ها در این زمینه نیز اقدام کرده و به ارائه آموزش و مباحث پیشگیری پرداخته‌اند.

وی گفت: آموزش یک بعد ماجرا است، اما برای کنترل و پیشگیری این بیماری‌ها تمام دستگاه‌ها دخیل هستند و باید در این راستا کمک کنند و اگر همدلی دستگاه‌های مختلف نباشد اقدامات یک مجموعه هیچ اثری نخواهد داشت.

ایرانی‌خواه افزود: باید به مردم همه چیزها را گفته و از قدرت‌های اجتماعی استفاده کنیم تا به معرفی بیماری‌ها پرداخته و در جلوگیری از روند رو به رشد این بیماری‌ها اقدام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به موضوع دیابت گفت: قم جزو استان‌هایی است که به دلیل مسائلی که دارد مردم به ورزش همگانی کمتر توجه کرده و این امر موجب شده که کم تحرکی در میان مردم به وجود آید.

وی افزود: در این زمینه همه دستگاه‌ها مسئولیت دارند تا این کم تحرکی را در جامعه کاهش داده و از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کنند.

ایرانی‌خواه به دیگر مشکلات قم اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات قم حوادث و سوانح است، متاسفانه مرگ موتورسیکلت سوارها در سطح شهر بسیار زیاد است به گونه‌ای که در سال گذشته 87 نفر از موتورسیکلت سواران در سر صحنه فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: از سال 90 تا سال 94 در بزرگراه امام علی(ع) که متاسفانه از نظر اصول مهندسی با مشکلات بسیاری مواجه است، 60 نفر سر صحنه جان خود را از دست داده‌اند که این آمار بسیار بالایی است و باید مسئولان امر در زمینه رفع این مشکل بکوشند.
برچسب ها: موتورسوار قم صراط
نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
بی نظمی و پلشتی در رفتار ترافیکی تمام ایران رو گرفته. مردم کشورم .....پذیر نیستند که نیستند که نیستند!