۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳

اعضاي‌كميته‌ي منشوراخلاقي نويسندگان

اخيرا پنج نفر از نويسندگان به عنوان اعضاي كميته‌ي منشور اخلاقي معرفي شده‌اند كه هر هفته جلسه‌هايي را براي تدوين منشور اخلاقي نويسندگان برپا مي‌كنند و تا كنون نشست‌هايي را در اين زمينه داشته‌ايم.
کد خبر : ۲۹۵۹۶

علي شجاعي صائين از انتخاب اعضاي كميته‌ي منشور اخلاقي نويسندگان خبر داد.

به گزارش صراط نیوز، مدير عامل مؤسسه‌ي خانه‌ي كتاب كه پيش‌تر از تدوين منشور اخلاقي نويسندگان خبر داده بود، به ايسنا گفت: اخيرا پنج نفر از نويسندگان به عنوان اعضاي كميته‌ي منشور اخلاقي معرفي شده‌اند كه هر هفته جلسه‌هايي را براي تدوين منشور اخلاقي نويسندگان برپا مي‌كنند و تا كنون نشست‌هايي را در اين زمينه داشته‌ايم.

او نام اين افراد را اعلام نكرد.

شجاعي صائين پيش‌تر گفته بود: در كميته‌ي منشور اخلاقي نويسندگان از افراد خبره در زمينه‌ي مسائل نوشتن، حقوقي و اخلاقي استفاده مي‌كنيم.

او هدف از تشكيل كميته‌ي منشور اخلاقي نويسندگان در مؤسسه‌ي خانه‌ي كتاب را تلاش براي تدوين منشور اخلاقي نويسندگان اعلام و عنوان كرده بود: با توجه به مسائلي كه در حوزه‌ي نوشتن و عدم رعايت حق مؤلف پيش مي‌آيد، ضرورت دارد كه منشوري براي اين منظور تأليف شود تا امكاني براي پي‌گيري حقوق تضييع‌شده‌ي نويسندگان و افراد صاحب قلم فراهم شود؛ از همين‌رو تشكيل اين كميته‌ يك ضرورت است.