۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

شکست طرح فتح حلب از کانال فاضلاب

تروریست‌های وابسته به «اتاق عملیات فتح حلب» قصد نفوذ به غرب استان حلب را داشتند که در درگیری با نیروهای سوری ۲۱ نفر آن از پای درآمدند.
کد خبر : ۲۹۵۹۶۴

صراط: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در غرب «حلب» موفق شدند حمله تروریست‌ها به این منطقه را خنثی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو،  گروه موسوم به «اتاق عملیات فتح حلب» چهارشنبه (روز گذشته) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 21 تروریست وابسته به این گروه در عملیات‌های غرب حلب کشته شده‌اند.

«یوسف زوعه» سرکرده گروه تروریستی «جیش المجاهدین» نیز در فیسبوک خود نوشت: «هدف [از انجام این عملیات] آزادسازی کامل حلب است. علنی می‌گویم که مرگ نیز مانع ما نخواهد بود».

وی درباره ورود 600 تروریست موسوم به «انغماسی»‌ در فاضلاب‌های شهر حلب ادعا کرد که این مسئله برای آنها افتخاری به شمار می‌رود تا کشور خود را آزاد کنند.

انغماسی اصطلاحی است که در قاموس گروه‌های تروریستی به چشم می‌خورد و تا حدودی به انتحاری شباهت دارد. انغماسی تروریست با توانمندی بالا است که کمربند انفجاری و سلاح سبک دارد. وی تا آخرین گلوله خود می‌جنگد و در صورت لزوم خودش را منفجر می‌کند. اما انتحاری کسی است که فقط کمربند انفجاری دارد یا یک خودروی بمب‌گذاری شده را به سوی هدف هدایت می‌کند. این شخص بدون درگیری با افراد مقابل خود را منفجر می‌کند.

از سوی دیگر، «امین» رئیس «اتاق عملیات راشدین جنوبی» در این زمینه گفت: «ارتش آزاد که به جیره‌خواری، مزدوری و خیانت متهم می‌شود به همه ثابت کرد که می‌تواند 600 انغماسی معرفی کند؛ مسئله‌ای که بسیاری از انجام آن عاجز هستند».

وی درباره شکست این نیروهای تروریستی نیز تأکید کرد، حرکت 600 نفر با تجهیزاتشان در زیر زمین ایجاد صدا کرد و این عملیات شکست خورد.