۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

خلیج‌فارس دچار آتش درگیری شود همه دنیا درگیر خواهد شد

رئیس بنیاد ایرانشناسی با بیان اینکه خلیج‌فارس متعلق به ایران است و تاریخ آن نیز به 2500 سال قبل باز می‌گردد، گفت: اگر خلیج فارس دچار آتش درگیری شود همه دنیا را درگیر خواهد کرد.
کد خبر : ۲۹۶۰۰۹
صراط: آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای رئیس بنیاد ایران‌شناسی در همایش «خلیج فارس، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی» که به همت بنیاد ایران‌شناسی در جزیره قشم برگزار شد، با اشاره به لزوم شناخت جایگاه خلیج فارس گفت: متأسفانه ما کمتر حقوق خود را درباره خلیج فارس شناخته‌ایم و کمتر این حقوق بیان شده است.

به گزارش میزان، وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در زمینه خلیج فارس وضع حقوقی خلیج است، بر حسب مقررات بین‌المللی مورد قبول در دنیا این خلیج یک جایگاه متعلق به ایران است و نه تنها مردم و حاکمان فعلی ایران اسلامی بلکه تاریخ 2500 سال گذشته نیز این منطقه را خلیج فارس نامیده است.

آیت‌الله محمد خامنه‌ای با بیان اینکه خلیج فارس یک آبراه بسته بوده و یک آبراه آزاد برای ورود و خروج کشتی‌ها نیست، گفت: این خلیج متعلق به ایران است و زمانی که از خلیج فارس صحبت می‌کنیم در واقع از حقی مسلم و پاره‌ای از کشورمان حرف می‌زنیم.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی با بیان اینکه ایران چه قبل و چه بعد از ورود اسلام همواره تمدن‌ساز و مروج تمدن در دنیا بوده است، اظهار داشت: خلیج فارس در همین راستا وظیفه خدمت به بشریت را بر عهده داشته است؛ در واقع خلیج فارس یک قطعه خاک یا آب نیست بلکه نام آن با خدمت به بشریت درآمیخته است.

وی موقعیت ایران و خلیج فارس را یادآور شد و تأکید کرد:‌ ایران در این محیط بسته همواره حافظ صلح و گریزان از ناامنی بوده است.

آیت‌الله محمد خامنه‌ای تلاش‌های برخی حکام ناآگاه منطقه برای ایجاد ناامنی در خلیج فارس را یادآور شد و گفت: خوشبختانه ملت‌های منطقه یکدست و یک فکر و فارغ از اختلافات جزئی حامی افکار جمهوری اسلامی ایران هستند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی با تأکید بر اینکه ایران هیچ گاه به سمت جنگ و جدال نرفته است، اظهار داشت: ملت ایران در خلیج فارس انتظار امنیت دارد و اگر امنیت خلیج فارس به هم بخورد امنیت نقاط دیگر جهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و در واقع اینجا منطقه‌ای است که اگر آتش بگیرد کسانی که خادمان دشمن هستند نیز آسیب خواهند دید.

وی ادامه داد: متأسفانه در نظام سابق پای ناوگان کشورهای دیگر به خلیج فارس باز شد و منطقه به جایی رسیده که برخی فکر می‌کنند اینجا حیات خلوت آنهاست.

آیت‌الله محمد خامنه‌ای در ادامه با اشاره به وضعیت ملت مظلوم یمن و بحرین و فشارهای وارد شده از سوی حکومت‌های دیکتاتوری دست‌نشانده غرب در آنها تصریح کرد: حکومت ایران هرگز در کار ملت‌های دیگر دخالت نکرده است و به عنوان مثال در ابتدای انقلاب در همین خلیج فارس با توجه به شور انقلابی آن زمان کارهای نظامی و شبه‌نظامی بسیاری می توانست انجام شود ولی ایران دست به چنین اقداماتی نزد. چون حرف ما حرف انتقال فرهنگ است.

آیت‌الله محمد خامنه‌ای با تأکید بر اینکه اقدامات نظامی دشمن دامن خود آنها را گرفته است، گفت: اگر دشمنان نگذارند که جمهوری اسلامی ایران کار خود را انجام دهد نتیجه آن شکل‌گیری شجره منحوس و مسمومی مثل داعش خواهد بود که خود غربی‌ها آن را ایجاد کردند.

وی در پایان با اشاره به راه‌حل حفظ آرامش در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: بهترین راه این است که دشمنان وسایل نظامی خود را از منطقه خلیج فارس جمع کرده و منطقه را بیش از این درگیر نکنند.
نظرات بینندگان
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
پس لطف کنیم زمینه این حوادث رو به وجود نیاوریم لطفا! مردم ما پس از نزدیک به چهار دهه از انقلاب نیاز به آرامش دارند همون هشت سال جنگ برای هفت جد و آبائمون بس بود.
عاشق ولایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
با سلام دوست عزیز آیا شما واقعا ایرانی هستین چون حتی یک کودک ایرانی هم میداند که عراق به ایران حمله کرد و ایران درخواست! جنگ نداشت هیچ آدم عاقلی دوستدار جنگ نیست و مقامات کشورمون خیلی بهتر از من و شما میدونن که با جنگ افرازی چه تعداد از جوانانمان از دست میرن.