۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

واکنش پاکستان به توقف کمک مالی آمریکا

دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل اعلام کرد که کشورش در صف نخست جنگ آمریکا علیه تروریسم قرار دارد بنابراین راضی کردن کنگره درباره کمک مالی نظامی به پاکستان به عهده دولت اوباما است.
کد خبر : ۲۹۶۱۸۵

صراط: دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل اعلام کرد که کشورش در صف نخست جنگ آمریکا علیه تروریسم قرار دارد بنابراین راضی کردن کنگره درباره کمک مالی نظامی به پاکستان به عهده دولت اوباما است.

به گزارش «اکسپرس نیوز»، «طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل گفت: کنگره آمریکا با کمک مالی نظامی به کشورهای خارجی مخالفت می‌کند اما پیشنهاد کمک مالی نظامی به پاکستان هنوز روی میز است.

وی افزود: راضی کردن کنگره برای کمک مالی نظامی آمریکا به پاکستان به عهده دولت اوباما است در حالی که معامله فروش 8 جنگنده «اف-16» نیز تاکنون نهایی نشده است.

دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان اظهار داشت: پاکستان موضع سختی در این خصوص دارد زیرا این کشور در صف اول تلاش‌های آمریکا در جنگ علیه تروریسم است.

وی تاکید کرد: بنابراین، آمریکا باید کمک مالی نظامی به پاکستان فراهم کند.

دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان خاطرنشان کرد:کشورش باوجود وسایل محدود بیش از دو میلیارد دلار در جنگ علیه تروریسم هزینه کرده است در حالی که این جنگ نه تنها به نفع کشورش بلکه به نفع آمریکا و افغانستان و سایر کشورهای منطقه است.

طارق فاطمی ابراز امیدواری کرد که دولت اوباما، پنتاگون را در این خصوص راضی خواهد کرد و در غیر اینصورت، رئیس جمهور آمریکا گزینه‌های دیگر نیز دارد.

این در حالی است که مقامات واشنگتن با دستور کمیته امور خارجی سنای این کشور کمک 430 میلیون دلاری به پاکستان برای خرید 8 جنگنده «اف-16» از آمریکا را متوقف کرده است.

دولت آمریکا قرار بود 430 میلیون دلار به عنوان کمک مالی برای خرید 8 جنگنده این کشور را برای پاکستان فراهم کند اما، دولت «اوباما» به دستور «باب کورکر» رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا این کمک مالی به پاکستان را متوقف کرده است.

اکنون پاکستان باید با پرداخت 700 میلیون دلار این جنگنده‌ها را از آمریکا خریداری کند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص گفت: دولت اوباما در مورد فروش جنگنده‌ها از پاکستان حمایت می‌کند اما کمکهای  واشنگتن را نمی‌توان در این خصوص هزینه کرد.

خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی