۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

توضيح بانك مركزي درباره خريد نرم افزار SAS

بانك مركزي اعلام كرد نرم افزار آمريكايي SAS كه براي تحليل داده هاي آزمايشي خريداري شده است، براي سامانه هاي حساس بانكي تهديد امنيتي ندارد.
کد خبر : ۲۹۶۴۹۰
صراط: بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران با توجه به اخبار منتشر شده در برخي رسانه ها درباره عقد قرارداد با يك شركت آمريكايي و ابراز نگراني در مورد نشت اطلاعات، تاكيد كرد نرم افزار SAS يك نرم افزار تحليل آماري و مدلسازي عمومي است كه داده هاي آزمايشي و غيرحساس را تحليل مي كند و به كارشناسان امكان مدلسازي فرايندهاي تشخيص را در محيط ايزوله مي دهد.

به گزارش ایرنا، اين نرم افزار روي سامانه هاي برخط و داده هاي اصلي نصب نمي شود و هيچ تهديد امنيتي را متوجه سامانه هاي حساس بانكي نمي كند.

 اين قرارداد نه با شركت آمريكايي بلكه با يكي از نمايندگان رسمي اين شركت بسته شده است كه مديريت و مالكيت صد درصد ‌ايراني دارد.

شركت شاپرك (شبكه الكترونيك پرداخت كارت) از رسانه ها خواست پيش از انتشار اخبار و ايجاد نگراني در سطح جامعه، با مشاوره گرفتن از كارشناسان و مطالعه عمومي در مورد موضوع بحث، تحليل دقيق تري از موضوع ارائه كنند.

چندي پيش در رسانه‌هاي داخلي عنوان شد شركت شبكه الكترونيكي پرداخت كارت (شاپرك) از شركت‌هاي وابسته به بانك مركزي، براي كشف تخلف در سيستم بانكداري الكترونيك با يك شركت آمريكايي قراردادي براي خريد يك نرم‌افزار حياتي منعقد كرده است.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
منظور از چندی پیش رسانه های داخلی همین کیهان و رجانیوز و سایر رسانه های ولواپس و ...هستش دیگه.
چقدر شماها حال بهم زن هستید