۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

سفر پسر کارمند سابق اف‌بی‌آی به ایران

پسر کارمند سابق اف‌بی‌آی که مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند در سال ۲۰۰۷ در جزیره کیش مفقود شده، گفت اواخر فوریه به ایران سفر و با مقامات وزارت خارجه دیدار کرده است.
کد خبر : ۲۹۶۴۹۶
صراط: در ادامه ادعاهای مقامات آمریکایی درباره اینکه «رابرت لوینسون»، کارمند بازنشسته اف‌بی‌آی در ایران ناپدید شده، پسر او از سفر به ایران خبر داده است.

به گزارش فارس، مقامات آمریکایی بارها ادعا کرده‌اند که لوینسون در تاریخ نهم مارس 2007 (18 اسفند 85) در جزیره کیش ناپدید شده است. ایران اما اطلاع از سرنوشت لوینسون را رد کرده است.

خبرگزاری آسوشیتد‎پرس دو سال قبلا گزارش داد که لوینسون برای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) کار می‌کرده و سفر او به ایران هم از سوی این سازمان برنامه‌ریز شده بود.

حالا پسر لوینسون در مطلبی برای واشنگتن پست، از سفرش به ایران در اواخر ماه فوریه (بهمن و اسفند) به ایران خبر داده است.

«دن لوینسون» گفته که نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته و از ایران برای اطلاع یافتن از سرنوشت پدرش درخواست کمک کرده است.

وی اعلام کرده که با مقامات وزارت خارجه ایران هم در این باره دیدار کرده است؛‌ دیداری که به گفته او مقامات ایرانی در آن از سرنوشت لوینسون اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

او با انتقاد از مواضع دولت اوباما در قبال پرونده پدرش نوشت: «از دست رفتن اعتماد ما به تلاش‌های دولت (اوباما)، سبب شد به اقدامی از روی ناچاری دست بزنم و خودم به ایران بروم. اواخر فوریه به جزیره کیش رفتم همانجایی که پدرم آخرین بار دیده شد».

او در بخش دیگری از مطلبش برای روابط تهران و غرب شرط گذاشته و نوشته است: «اگر رهبران (ایران) واقعا خواهان بهبود روابط با غرب هستند باید از راه اجرای تعهدشان درباره همکاری با آمریکا برای شناسایی کردن مکان پدرم، به آزادی او کمک کنند».

نظرات بینندگان
حی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
ایا خانواده ایرانیان دربند امرکا نیز میتوانند بروند ؟آیا دولت تدبیر نیز بابت زندانی شدن ایرانیان درامریکا و تعمیم قوانین داخلی امریکا به دنیا عرضه شکایت دارد یا فقط جلو دوربین ها عرض اندام میکنند؟