۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
همه جا لندن است !

سانسور عجیب اصلاح طلبان

من نه تحلیلگرم، نه کارشناس، نه فعال سیاسی، نه هیچی! نه عاشق کیهانم نه دشمن شرق! اما خداییش از اینکه توی روزنامه های اصلاح طلب حتی یک کلمه هم راجع به اعتراضات آلمان کار نشده مغزم هنگ کرد!
کد خبر : ۲۹۶۷۱
به گزارش سرویس ویلاگ صراط نیوز امیرعلی خیراندیش در وبلاگش نوشت:
 از اونجایی که به قول خواهرم من یه آدم نیمه سنتی – نیمه مدرن هستم، با وجود اینکه معمولا خبرها رو از روی وب سایتهای خبری و خبرگزاری ها چک می کنم؛ اما هنوزم که هنوزه صبح ها در راه رفتن به محل کارم از جلوی روزنامه فروشی ها که رد می شم حتما باید توقف کنم و تیتر تمام روزنامه ها رو – چه اینوری چه اونوری - بخونم. نمی دونم این چه حسیه که وقتی خبرها و تیترهای روزنامه ها رو می بینم –با اینکه تمام اون خبرها رو، روز قبل تو اینترنت تا ته خوندم- اما انگار برام تازگی داره دیدن اون خبرا!!!

بگذریم سرتونو درد نیارم... اینو گفتم که از اتفاق امروز براتون بگم که باعث شد چند تا از سیمهای مغزم اتصالی کنه...

راستش دیشب که خبرگزاری ها رو مرور می کردم به یه اتفاق جالب توجه برخوردم و اونم اینکه –همونطور که همه تون می دونید- شورشها و اعتراضات جوونهای اروپایی به آلمان هم سرایت کرده و در جدیدترین ورژن این اعتراضات، "هامبورگ" آلمان -که خیلی از ما رو یاد مهدی مهدوی کیا میندازه- دیشب خواب به چشماش نیومده انگار...

نکته ای که برای خبرگزاریها جالب بوده این بوده که جوونای آلمانی تو برلین و هامبورگ، روی دیوارها نوشتن «همه جا لندن است»! ... بیچاره لندن!!! پلیس با مشین آب پاش اومده تو خیابونا ... حدود سی چهل تا از جوونا مجروح و دستگیر شدن و انگار یه حالی هم به چند تا از پلیسها دادن! توی برلین هم ماشین پشت ماشینه که داره آتیش می گیره... ماشینهای برلین هم که مثل بعضی از ماشینهای وطنی نیست که آتیش گرفتنش یه چیز پیش پا افتاده باشه که ... خیییییلی خبر مهمیه!!! اینجا و اینجا رو ببینید ... اینجا رو هم یه نیگاه بندازید.

اما نکته ای که برای من جالب بود این بود که امروز صبح که مثل هر روز تو پیاده روی میدون فاطمی داشتم با خط 11 به محل کارم می رفتم، بنابر عادت مالوف جلوی ایستگاه روزنامه فروشی ترمز کردم و از لابلای کله آدمهایی که در حال گذراندن چند دقیقه از معدود دقایق مطالعه روزانه شون بودن سرک کشیدم تا تیتر روزنامه ها رو ببینم...

خب ... کیهان که ماشاءالله تعالی با اون تیتر فونت شونصدش اول از همه تو چشم می زنه ... در کنار تیتر اصلی که راجع به سقوط سرهنگ روانی لیبیه، تیتر دومش با عکس راجع به آلمان و هامبورگه ... نوشته «آغاز شورش در هامبورگ؛ جوانان آلمان: همه جا لندن است»

به قول آقای صالح علا، سر می چرخانیم به مرغزاری دیگر... این قسمت که روزنامه های رنگ و لعاب دار اصلاح طلب هستن رو که نگاه کردم همه جا خبرهای لیبی بود... تمام صفحه... از شرق بگیر تا اعتماد، روزگار، آرمان و... خبری که تو این روزنامه ها ندیدم خبرای آلمان و هامبورگ بود... دریغ از یک کلمه! حتی روزنامه ها رو ورداشتم و یه نگاه کوتاه به صفحات داخلیشون هم انداختم ... اما جوینده این بار یابنده نبود!

من نه تحلیلگرم، نه کارشناس، نه فعال سیاسی، نه هیچی! نه عاشق کیهانم نه دشمن شرق! اما خداییش از اینکه توی روزنامه های اصلاح طلب حتی یک کلمه هم راجع به اعتراضات آلمان کار نشده مغزم هنگ کرد! آخه مگه میشه اتفاق به این مهمی بیفته بعد هیچ خبری ازش کار نشه؟ نمی گم تو صفحه اول و تیتر یک، حداقل تو صفحات داخلی شون یه خبر کوتاه که می تونستن بزنن!

یادم میاد همین یه هفته پیش که لندن هم شلوغ پلوغ بود این روزنامه ها اون موقع هم انگار زیاد دوس نداشتن خبرهای اعتراضات لندن رو پوشش بدن ... انگار اصلا اتفاق مهمی نبود

حالا برعکس از این طرف چند وقته که هی گیر دادن به سوریه... هی می نویسن که سوریه تموم شد و بشار اسد رفتنی شد و هی بشکن می زنن!

میگم اگه برادر شریعتمداری تو روزنامه کیهان قرار بود راجع به این موضوع مطلبی بنویسه، شاید اینطوری می نوشت: هر چند راقم این سطور در این وجیزه قصد اطاله کلام ندارد؛ ولی ناگفته پیداست که برخی نشریات زنجیره ای وابسته به عناصر معلوم الحال اصلاح طلب (بخوانید شکست خوردگان فتنه آمریکایی اسرائیلی 88) که مجری بی جیره و مواجب سیاستهای استکبار شده و به نوعی پیاده نظام داخلی دشمن به حساب می آیند، با بازی در میدان دشمن، به نظام جمهوری اسلامی گل به خودی می زنند و دسیسه های سیاسی و فرهنگی دشمن را ناشیانه در داخل اجرا می کنند.
 
نظرات بینندگان
ss
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
حال کار به جایی رسیده که متن روزنامه ها رو در چاپخانه بدون اطلاع روزنامه حذف یا عوض می کرد دم از سانسور آزادی میزنه
راستی از سوریه چه خبر نکنه انیماتورهای والت دیزی دارن تو اینترنت و رسانه های کل دنیا جز شما و کره شمالی سریال سازی می کنن