۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

حمله به حوالی بزرگترین پایگاه آمریکا

مسئولان امنیتی ولایت «پروان» افغانستان اعلام کردند که شب گذشته نیروهای خارجی در شهرستان «بگرام» در حال گشت‌زنی بودند که هدف انفجار مین قرار گرفتند.
کد خبر : ۲۹۶۹۴۲
صراط: «محمد زمان مموزی» فرمانده پلیس ولایت پروان اظهارداشت: نیروهای خارجی در منطقه «قلعه نصروی» شهرستان «بگرام» این ولایت در حال گشت‌زنی بودند که هدف مین جاسازی شده قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم، وی افزود:  منطقه مورد نظر بشدت تحت محافظت و بازرسی نیروهای خارجی است و به کسی اجازه وارد شدن به این منطقه را نمی‌دهند به همین دلیل، تعداد تلفات و میزان خسارات آنها مشخص نیست.

«محمد نظیر» دانشجو و یکی از شاهدان و ساکنان این منطقه به جمهورنیوز گفته است که نیروهای خارجی خساراتی دیده‌اند اما از تلفات آنها جزئیاتی وجود ندارد.

این حادثه در حالی اتفاق می‌افتد که چندی پیش مردم شهرستان بگرام در ولایت «پروان» در اعتراض به بازرسی منزل یکی از فرماندهان سابق جهادی این شهرستان توسط نیروهای آمریکایی، تظاهرات برگزار کردند.

منزل این فرمانده سابق جهادی حزب «جمعیت اسلامى» در منطقه «شاکاه» شهرستان بگرام قرار دارد.

معترضان در این تظاهرات شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.

تظاهرات کنندگان اعلام کردند که نیروهای آمریکایی مستقر در بگرام، منزل این فرمانده جهادی را ساعت 4 صبح بازرسی کردند. آنها اعمال خودسرانه زیادی در این شهرستان انجام می‌دهند.