۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

نامه دانش‌آموز افغانی به رهبری در سال85 +عکس

دانش‌آموز مهاجر افغانستانی در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی ایران از ایشان درخواست رسیدن به آروزهایش و ادامه تحصیل را داشت؛ آرزویی که با فرمان مقام معظم رهبری جهت تحصیل دانش آموزان افغانستانی تحقق یافت.
کد خبر : ۲۹۷۰۷۱

صراط: دانش آموز مهاجر افغانستانی در نامه‌ای از رهبر انقلاب ایران درخواست رسیدن به آرزوهایش را داشت و این آرزو با فرمان مقام معظم رهبری برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در ایران برآورده شد.

به گزارش فارس، «میثاق حسینی» دانش‌آموز مقطع سوم دبستان در سال 1385 در یکی از مدارس خودگردان ویژه مهاجرین افغانستانی درس می‌خوانده است. در آن زمان مدارس خودگردان مجوز قانونی نداشتند و برای ادامه کار آموزشی با مشکلاتی مواجه می‌شدند.

اینکه نیروی انتظامی مدرسه را تعطیل کند، اینکه دانش آموزان از تحصیل باز بمانند و نتوانند سواد خواندن و نوشتن را یاد بگیرند، مدام مایه نگرانی دانش‌آموزان مدارس خودگردان بوده است. 

میثاق حسینی از دانش‌آموزان مدرسه خودگردان فرهنگ در اقدامی مبتکرانه، نامه‌ای را برای حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران ارسال می‌کند و در آن نامه ضمن شرح دادن وضعیت تحصیل، آرزوهایش را برای رهبر ایران بازگو می‌کند.

این دانش‌آموز افغانستانی، آرزویش رفتن به دانشگاه است. هرچند این دانش آموز با موفقیت در آن مدرسه درس خواند و برای مدارج بالاتر مقاطع تحصیلی بیشتری را طی کرد، اما فرمان مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران برای ثبت نام فرزندان اتباع خارجی مقیم ایران اعم از دارندگان کارت اقامت و اعم از افراد غیرقانونی، موجی از رضایت، خوشحالی و اقبال عمومی بین خانواده‌های مهاجرین به راه انداخت.

در هفته گذشته نیز هیات وزیران دولت جمهوری اسلامی ایران در مصوبه‌ای، ثبت دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران را کاملا بلا اشکال دانست و از این پس همه دانش‌آموزان اتباع خارجی می‌تواند مانند فرزندان ایران زمین و در همان مدارس درس بخوانند. حتی در مدارس نمونه دولتی نیز می‌توانند ثبت نام کنند.

***متن کامل نامه این دانش‌آموز افغانستانی به رهبر انقلاب ایران به شرح زیر است***

با عرض سلام و احترام خدمت شما رهبر عزیز و بزرگوار

من میثاق حسینی دانش‌آموز کلاس سوم، یکی از مهاجرین افغان هستم که در یکی از مدرسه‌های خودگردان درس می‌خوانم. با وجود اینکه در جایی که درس می‌خوانم اصلاً شبیه مدرسه معمولی نیست.

یعنی نه بزرگ است و نه امکان ورزشی و تفریحی دارد ولی بازهم خیلی مدرسه‌ام و درس خواندن را دوست دارم و از حالا آروزی دانشگاه رفتن را دارم اما حالا می‌بینم در این کشور اسلامی و با این همه مردمان خوب و مهربان به من حتی اجازه نمی دهند در دبستان درس بخوانم تا فقط سواد نوشتن و قرآن خواندن را داشته باشم.

اما من مطمئن هستم که اگر شما رهبر بزرگوار ایران بدانید حتما به من و به همه بچه‌های مثل من که پناهنده به کشور اسلامی و مسلمان و با ایمان شما شده‌ایم، اجازه درس خواندن را می‌دهید تا اگر به آروزهای بزرگم نمی‌توانم برسم فقط بتوانم بخوانم و بنویسم چون من هم یک بچه از یک کشور اسلامی و مسلمانم.

« با آرزوی سلامتی و پایداری همیشگی شما»

میثاق حسینی کلاس سوم

تصویر نامه این دانش آموز افغانستانی

نامه دانش‌آموز افغانی به رهبری در سال85 +عکس