۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

یک دختر جوان سوزانده شد

دختر جوان پاكستانی اهل یكی از مناطق ایالت خیبرپختونخوا، تنها به جرم همدستی با دوستش برای فراری دادن او از خانه و ازدوج با مرد دلخواهش، محكوم به مرگ شد و جسد او پس از اجرای حكم، در میان شعله های آتش 'افراط گرایی و تحجّر' سوزانده شد.
کد خبر : ۲۹۷۳۴۹
صراط: این دختر جوان 20 ساله، اهل یكی از روستاهای اطراف شهر ابیت آباد ایالت خیبرپختونخوا بود كه طبق حكم صادره از سوی اعضای شورای محلی (جرگه)، به قتل رسید و جسد او در داخل یك خودرو به آتش كشیده شد.

به گزارش رسانه‌های پاكستان، پس از آنكه جسد سوخته یك دختر جوان چند روز پیش در داخل یك خودرو در نزدیكی شهر ابیت آباد كشف شد، ابتدا تصور بر این بود كه ممكن است او دست به خودكشی زده باشد یا توسط افرادی به قتل رسیده باشد.

اما پس از تحقیقات پلیس مشخص شد كه این دختر با حكم اعضای شورای محلی محكوم به اعدام شده است. این شورای محلی حتی دستور داده بود كه جسد این دختر سوزانده شود.

پلیس پاكستان 13 عضو شورای محلی یاد شده را دستگیر كرده است و این افراد قرار است به زودی در یك داده ویژه رسیدگی به جرایم تروریستی محاكمه شوند.

اخباری از این دست جرایم شامل قتل های ناموسی و اسیدپاشی برای مجازات زنان و دختران در پاكستان كم نیست.

به گزارش ایرنا، افكار افراطی، تحجّر و عقب ماندگی های فرهنگی و اجتماعی ناشی از تبلیغات افرطیون و پول هایی كه برخی كشورهای عربی برای ترویج افراط گرایی و تحجر در پاكستان برای عقب نگه داشتن این كشور و مانع شدن در برابر توسعه و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی آن هزینه می كنند، اصلی ترین دلیل بروز این گونه حوادث غم انگیز در پاكستان به ویژه در مناطق كمتر توسعه یافته این كشور محسوب می شود.