۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

هزینه «انشعاب گاز» گران شد +سند

بر اساس این بخشنامه جدید از ابتدای ماه جاری، هزینه های جدید انشعاب مشترکین از رقم 140 هزار تومان آغاز و تا 5 میلیون و 600 هزار تومان تعیین خواهد شد که این موضوع بسته به ظرفیت کنتور متقاضیان
کد خبر : ۲۹۷۸۳۵
صراط: یکی از موضوعاتی که خوشبختانه امسال نیز مورد توجه دولت قرار گرفته تلاش برای عدم افزایش قابل توجه قیمت حامل های انرژی و سایر موارد مهمی است که نرخ آن توسط قوه مجریه یا مجلس تعیین می شود که این موضوع در کاهش نرخ تورم روانی و ملموس در جامعه نقش ویژه ای دارد.

به گزارش صبحانه، اما در این میان، بخشنامه هایی مشاهده می شود که فارغ از تاثیر آن در تورم جامعه، این ابهام را ایجاد می کند که آیا این مصوبات که موجب افزایش هزینه های برخی خانوارها می شود، با هماهنگی و تایید مسئولان ارشد دولتی و مصوبات مجلس است یا اختیارات خاصی به برخی دستگاهها برای گران کردن نرخ خدمات خود داده شده است.

به عنوان مثال بر اساس بخشنامه شرکت ملی گاز ایران به روسای مناطق مختلف که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که حسب تصمیمات جدید این شرکت، هزینه برقراری انشعاب مشترکین جزء و عمده از تاریخ اول اردیبهشت ماه سال 1395 افزایش می یابد. بر اساس تعریف رسمی شرکت گاز، هزینه برقراری انشعاب گاز طبیعی مبلغی است که به تناسب ظرفیت کنتور یا ایستگاه اندازه گیری، بابت اعطا امتیاز اشتراک گاز طبیعی و تامین قسمتی از هزینه تمام شده تهیه و نصب کنتور، محاسبه و از متقاضیان اخذ می شود.

هزینه «انشعاب گاز» گران شد +سند

بر اساس این بخشنامه جدید از ابتدای ماه جاری، هزینه های جدید انشعاب مشترکین از رقم 140 هزار تومان آغاز و تا 5 میلیون و 600 هزار تومان تعیین خواهد شد که این موضوع بسته به ظرفیت کنتور متقاضیان ضربدر عدد جدید ثابت (A) یعنی 352 هزار ریال دارد. این رقم در سال گذشته 334 هزار ریال بوده است که با مقایسه هزینه جدید انشعاب گاز با رقم مصوب قبلی مشخص می شود که هزینه تمام شده برای متقاضیان بین 7 هزار تا قریب 300 هزار تومان افزایش یافته است.