۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸

نگاهی به بازیهای هفته پنجم لیگ برتر

بالهای شاهین بر فراز صبا / نفت به فولادشهر رسید / پرسپولیس در باتلاق آزادی / جدال همسایه ها / قوهای سپید در در اندیشه ذوب نشدن / جدال بحران زده ها / دایی به انتهای جدول رسید / شهرآورد تبریزی ها / استقلال در برابر سد فولادی
کد خبر : ۲۹۸۰۴
"صراط ورزشی" - هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال چهارشنبه و پنج شنبه، دوم و سوم شهریور ماه در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.
 
بالهای شاهین بر فراز صبا؛
صبای قم که در چهار هفته نخست لیگ تیمی بی رقیب بود و گوآردیولای وطنی نشان داد در این فصل حرف های زیادی برای گفتن دارد این هفته به مصاف شاهینی می رود که با حمید درخشان با 5 امتیاز در رتبه دهم جدول قرار گرفته است. به نظر می رسد یاران ویسی در بوشهر و در برابر دیدگان تماشاگران بوشهری کار چندان آسانی را پیش رو نخواهد داشت. باید منتظر ماند و دید درخشان می تواند نوار پیروزی های صبا را قطع کند یا خیر.
 
نفت به فولادشهر رسید؛
یاران فرکی که با کش و قوس های فراوان بارها و بارها مسیر تهران-اراک را طی کرده بودند، این بار از تهران راهی اصفهان شدند تا در پنجمین بازی خود میهمان یاران لوکا بوناچیچ باشند. بوناچیچ می داند برای برآورده کردن انتظارات هواداران از تیم قهرمان فصل گذشته، در خانه چاره ای جز برد ندارد و از طرفی دیگر فرکی نیز که در این فصل تیمی خوب دست و پا کرده در فولاد شهر دست و پا بسته نخواهد بود و مطمئنا خط دفاعی سپاهان بارها مورد امتحان قرار خواهد گرفت.
 
پرسپولیس در باتلاق آزادی؛
استیلی خوب می داند که بازی در ورزشگاه خانگی به مراتب سخت تر از بازی در خانه تیم های حریف است. این روز ها تیم استیلی اصلا حال و روز خوبی ندارد و هواداران نیز با سرمربی تیم شان رابطه چندان حسنه ای ندارند و در هر لحظه از زمان بازی منتظر کوچکترین فرصت برای تشویق "علی دایی" هستند. استیلی باید بداند تنها راه برای فرار از این باتلاق آغاز بازی با هجوم همه جانبه و گل در دقایق ابتدایی است تا بتواند ادامه بازی را به دور از استرس و فشار هواداران ادامه دهد.
 
جدال همسایه ها؛
امیر عابدینی که سعی داشت با جذب ستاره ها، قدرتمند پا به لیگ گذارند تا به اینجای کار چندان موفق نبوده اند و با 4 امتیاز در رتبه دوازدهم جدول تکیه زده اند و نتوانسته اند رضایت هواداران رشتی را برآورده کنند. عابدینی که به هواداران قول داده بود راه استیل آذین را نخواهد پیمود باید برای فرار از بحران سایپا را در ورزشگاه میرزا کوچک خان شکست دهد تا به جایگاه فعلی خود در جدول سر و سامان دهد. از سوی دیگر مجید صالح که این فصل برای اولین بار است بعنوان نفر اول بروی نیمکت یک تیم می نشیند آرزوهای بسیاری در سر دارد تا نقش خود را در موفقیت سال های قبل ذوب آهن به اثبات برساند. مطمئنا در این روز صالح کار چندان ساده ای برابر یاران مهدوی کیا نخواهد داشت.
 
قوهای سپید در در اندیشه ذوب نشدن؛
بابک پورغلامی که این فصل بیشتر از انتظارها ظاهر شده است و با وجود مشکلات مالی توانسته تا حد زیادی انتظار هواداران را برآورده کند در این هفته میزبان یاران ابراهیم زاده است که نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارد. ملوان ثابت کرده که هوای رشت برای هر تیمی در ورزشگاه خانگی اش تبدیل به جهنم خواهد شد و ابراهیم زاده باید منتظر باشد ببیند می تواند از انزلی چی ها امتیاز بگیرد یا خیر.
 
جدال بحران زده ها؛
یاران مرفاوی که فقط و فقط به لطف تفاضل گل بهتر توانسته اند از آخرین رتبه جدول رده بندی فرار کند، در این هفته به مصاف همسایه بالایی خود در جدول رده بندی می رود. شاگردان غلام پیروانی که بار دیگر او را در راس کادر فنی می بینند، امید دارند در کرمان با ارائه یک بازی خوب بتوانند از مرفاوی و یارانش امتیاز بگیرند تا برای حداقل یک هفته کمی از بحران دور شوند.
 
دایی به انتهای جدول رسید؛
علی دایی که او نیز در هفته های ابتدایی لیگ از حاشیه های پرسپولیس در امان نبوده، در حسرت برد به مصاف تیم قعر جدولی مس سرچشمه می رود تا شاید بتواند با نیم نگاهی به جایگاه مس در جدول رده بندی به کسب اولین پیروزی خود در پنجمین هفته امیدوار باشد.
 
شهرآورد تبریزی ها؛
امیر قلعه نویی پس از شکست در اولین هفته لیگ، بار دیگر نشان داد آغاز با شکست جزء عادت های قلعه نویی است که سالهای با شکست کار خود را در لیگ آغاز می کند. قلعه نویی در هفته پنجم میزبان تیم همشهری خود، شهرداری تبریز است که با 5 امتیاز در رتبه یازدهم جدول تکیه زده است. قلعه با امید به بازیکنانی که این فصل با خود به تبریز آورده است سعی دارد با کسب 3 امتیاز از استقلال و صبا جا نماند.
 
استقلال در برابر سد فولادی؛
استقلال تهران بر خلاف تیم همشهری خود این روزها با درخشش ستاره میانسال خود روزهای خوبی را سپری می کند. یاران مظلومی که سنگینی سایه صبای قم را بالای سر خود حس می کنند در نظر دارند با ادامه روند پیروزی های خود در اهواز، و با امید به لغزشش صبای قم، برای اولین بار در این طعم صدرنشینی را بچشند اما مطمئنا در برابر کامپیوتر مجید جلالی کسب پیروزی آن هم در اهواز به سادگی نگارش بر روی کاغذ نیست.