۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

هاشمی: نگرانی درخصوص امنیت ریو وجود ندارد

رئیس کمیته ملی المپیک امیدوار است تا پایان ماه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بودجه‌ای را به این کمیته اختصاص دهد.
کد خبر : ۲۹۸۴۰۱
صراط: کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه نشست داوران در جمع خبرنگاران گفت: جامعه داوری ما مانند ورزشکاران و مربیان زحمت می‌کشد. ما 11 نفر نماینده در ریو داریم، حتی در برخی از رشته‌ها حضور نداریم، اما داورانی در این رشته‌ها مانند بدمینتون در المپیک حضور دارند.

به گزارش ورزش سه، وی درباره بحث امنیت ریو خاطرنشان کرد: طبق گزارشاتی که داریم یک تیم 85 هزار نفری این بازی‌ها را پوشش می‌دهد، امیدواریم مشکلی نباشد، همه در خصوص جام جهانی هم نگران بودند، اما مشکلی پیش نیامد. من چند هفته پیش با سفیر برزیل دیدار داشتم که به من گفت جای نگرانی نیست.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه در پاسخ به فارس مبنی بر بودجه اختصاصی به فدراسیون‌ها تصریح کرد: ما منتظر تخصیص بودجه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردیم. خزانه باید اعتبار داشته باشد به ما بدهد. دغدغه ما و فدراسیون‌ها این است که تا 2-1 ماه آینده اعتبارات تهیه شود، درخواست این بوده 70 درصد بودجه سال را یکی، دو ماهه به ما بدهند تا بتوانیم به فدراسیون‌ها پرداختی داشته باشیم و اعزام‌ها هم صورت بگیرد.

هاشمی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر مشکلات تیراندازی و لغو اردو به هانوفر به دلیل مشکلات مالی ، خاطرنشان کرد: برای اعزام به برزیل در کاپ جهانی به صورت دستی به تیراندازی پول دادیم، برای هانوفر هم بلیت تهیه کردیم، اما خودشان کنسل کردند. شهریان به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش امروز در این فدراسیون حاضر شد، سازمان مدیریت به ما قول داده تا آخر ماه بودجه بدهد.

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه تفکیان خواسته اردوی متصل به اعزام داشته باشد، گفت: این بحث مطرح بود، اما کار ما نیست، موضوعات فنی کار فدراسیون است، اما از ما مشورت بخواهند انجام می‌دهیم.

هاشمی همچنین از ارسال آیین‌نامه کمیسیون ورزشگاران به IOC خبر داد.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان درپاسخ به این سوال که آیا قرار است کمیسیون داوران را تشکیل دهید، یادآور شد: من پیشنهاد دادم با انتخاب خودشان تشکلی را ترتیب دهند، ما هم از آنها حمایت می‌کنیم.