۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

خبرهای ضد و نقیض از وضعیت "مینو خالقی"

اخبار ضد و نقیضی از وضعیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان منتشر شده است که نشان از مشخص شدن وضعیت وی برای حضور در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارد.
کد خبر : ۲۹۸۴۴۸
صراط: یکی از خبرگزاری های کشور در این باره مدعی شده است که "مینو خالقی" از راه یافتن به مجلس بازمانده است.

طبق این گزارش؛ یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با این خبرگزاری خبر از راه نیافتن "مینو خالقی" به مجلس داده است.

این نماینده گفت: یکی از هیأت حل اختلاف قوا نظر خود را درباره پرونده خانم مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان اعلام کرده است.

وی در این زمینه توضیح داد: هیأت حل اختلاف قوا در بررسی‌های خود درباره خانم مینو خالقی نظر شورای نگهبان مبنی بر ردّ صلاحیت و ابطال آرای وی را تأیید کرده و حق را به شورای نگهبان داده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: درباره تعیین تکلیف نفر جایگزین به جای خانم مینو خالقی، بر اساس مذاکراتی که وزارت کشور با شورای نگهبان داشته، مقرر شده شورای نگهبان مجدداً این موضوع را بررسی کند.

وی همچنین گفت: شورای نگهبان باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند که آیا منتخب ششم حوزه انتخابیه اصفهان که حد نصاب 25 درصد آرای صحیح مأخوذه را کسب کرده وارد مجلس دهم شود یا تکلیف نماینده جایگزین در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

گفتنی است؛ خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با پیگیری های انجام داده از عدم اطلاع سخنگوی وزارت کشور و برخی نمایندگان مجلس از این موضوع مواجه شد.