۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

اظهارنظر روحانی درباره قضیه مینو خالقی

رییس جمهور روحانی ظهر امروز و درجریان برنامه های سفر کرمان در یک نشست خبری شرکت کرد و به پرسش های نمایندگان رسانه ها پاسخ گفت.
کد خبر : ۲۹۸۵۹۵
صراط: رییس جمهور روحانی ظهر امروز و درجریان برنامه های سفر کرمان در یک نشست خبری شرکت کرد و به پرسش های نمایندگان رسانه ها پاسخ گفت.

به گزارش عصر ایران در این جلسه که به صورت زنده از شبکه خبر سیما پخش شد یکی از صریح ترین سوالات را نماینده مطبوعات استان مطرح کرد.

او با ذکر مثال مشخص «ابطال آرای مینو خالقی منتخب اصفهان» از رییس جمهوری خواست درباره اقدامی که در این زمینه انجام می دهد توضیحاتی ارایه کند و به او یادآور شد انتظار می رود دولت به شعارهای خود عمل کند نه آن که سال آینده نیز همین شعارها تکرار شود.

این خبرنگارهمچنین از رییس جمهوری پرسید: آیا دولت از شعارهای خود عقب نشسته است و اگر چنین نیست و هم چنان پی گیر است چرا برخی فرمانداران با این برنامه ها همسو نیستند؟

روحانی پاسخ داد: من از شعارها و برنامه های خود عقب ننشسته ام و درباره مثالی که ذکر کردید (ابطال آرای 200 هزار نفر از مردم اصفهان به مینو خالقی) نیز نظر خودم و دولت را هم در یک سخنرانی عمومی و هم در قالب نامه به وزارت کشور اعلام و تصریح کرده ام که روند قانونی باید مراعات شود. منتها بعضی از امور در اختیار دستگاه اجرایی نیست.

رییس جمهوری در ادامه گفت: البته هنوز ناامید نیستم و وزارت کشور در حال انجام اقدامات لازم است.نباید بگذاریم بدعتی گذاشته و قانون نقض شود که اگر چنین شود امید به آینده از دست می رود.

روحانی درباره فرمانداران ناهمسو با برنامه های دولت نیز گفت: بحث مخالفت با دولت نیست. ملاک این است که با آرای مردم باید هماهنگ باشند.
نظرات بینندگان
یک متقاضی بدبخت مسکن مهر پردیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
۳
۰
روحانی پاسخ داد: من از شعارها و برنامه های خود عقب ننشسته ام و ... منتها بعضی از امور در اختیار دستگاه اجرایی نیست.رییس جمهوری در ادامه گفت: البته هنوز ناامید نیستم ....
اما جناب آقای روحانی بنده خیلی خیلی ناامید هستم به همه چیزهایی که فکر میکیردم با آمدن شما بجای آقای احمدی نژاد تغییر میکند شما فکر کن چقدر برای شما تبلیغ کردم و چقدر امیدوار بودم اما زهی خیال باطل - هم در امورات اقتصادی خودم هم در جامعه وضع من خیلی بدتر از سه سال پیش شده - سفره ام دیگر رنگ نان خالی را بزور می بیند پیش دو تا بچه ام روز بروز شرمنده ترم چون یک کارمندم و مرا (و هزاران نفر دیگر را ) وزیر مسکن شما آقای آخوندی بیچاره کرد گرچه شما خودتان واقفید اما من میگویم : وزیر مسکن شما مسکن مهر ما را در پردیس که 80 هزار واحد می باشد تحویل نمیدهد آنهم به بهانه های واهی و غیرعلمی و الکی - یه روز میاد میگه مسکن مهر مزخرفه بعد میگه بیایان پرت و پلا خونه ساختند بعد میاد میگه پوپولیستیه ... والله ما هزاران متقاضی چشم انتظار و گرفتار چیکار کنیم که شماها مسکن مهر را قبول ندارید چرا ما را سیاسی میکنید؟ شما در بالا فرمودید بعضی از امور در اختیار دستگاه اجرایی نیست اما وزیر مسکن وزیر منتخب شماست در امر و سرزنش و سفارش ایشان که اختیار اجرایی دارید درسته؟ آقای رئیس جمهور ؛ اگر میخواهید عمق فاجعه و مصیبتی که بر مردم و متقاضیان مسکن مهر کشور و پردیس گذشته را بدایند بیایید به مصاحبه ها و درد دل و ناگفته های این متقاضیان خون به دل گوش کنید بخدا حق این مردم این نبود وزیر شما حتی فرموده و سفارش رهبر فرزانه ما را هم در باب اتمام مسکن مهر گوش نکرد - فقط همین قدر را بگویم که قرار بود متقاضیان مسکن مهر فاز 11 پردیس با 20 میلیون آورده و 25 میلیون وام مسکن مهر طی 18 ماه صاحب خونه شوند اما الان 28 میلیون از مردم گرفتند میگویند 12 میلیون دیگه هم بدهید و 5 میلیون دیگر از طریق افزایش وام مسکن مهر گرفتند یعنی بی حساب و کتاب از متقاضیان مستضعف و قشر پایین پول میگیرند و الان 46 ماهه دیرکرد تحویل خونه دارند بانک مسکن پردیس هم تو این بین 3میلیون تا 5 میلیون بابت سود مشارکت (دیرکرد اقساط وام ) متقاضیان را جریمه کرده که جور عدم تحویل مسئولین و مدیران پردیس را متقاضیان باید بکشند - آقای روحانی شما فرمودید من ناامید نیستم اما من خیلی خیلی ناامیدم میدانید چرا ؟ بیایید گروه تلگرامی های مسکن مهر پردیس را مطالعه بفرمایید که خیلی ها صحبت از پاشیدن خانواده هاشون وطلاق گرفتن از هم و اینکه هر ماه بایستی حدود یک میلیون اجاره به صاحبخانه بدهند که آه در بساط ندارند و فکر میکردند وزیر مسکن حضرتعالی واحدهای آنها را در 18 ماهه تحویل میدهد نه اینکه 46 ماه تا الان دیرکرد تحویل واحدهای مسکن مهر واقع شده چرا ؟ چون وزیر محترم شما مسکن مهر را مزخرف میداند . فقط نمیدانم نظر حضرتعالی در مورد مسکن مهر احمدی نژاد چیه؟ والعاقبه للمتقین ..(آقای صراط ما تو عصر ایران همینو نوشتم درج نکرد شما مردانگی کن درجش کن)