۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

نعمت‌زاده به مجلس می‌رود

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: انتظار ایران در پسابرجام تولید و صادرات در بحث خودرو است نه واردات بی‌رویه خودروهای خارجی به ویژه خودروهای لوکس و نعمت‌زاده هفته آینده برای ارائه توضیحات در این زمینه به مجلس می‌آید.
کد خبر : ۲۹۸۹۸۳

صراط: حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع در خصوص ثبت سفارش خودروهای آمریکایی در ایران که اخیراً صورت گرفته است اظهار داشت: واردات خودرو از همه کشورها به ویژه آمریکا مشکلات زیادی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

به گزارش راه دانا، وی همچنین گفت: کشور ما باید رد زمینه خودرو تبدیل به یک کشور تولیدی و در نهایت صادرات تبدیل شود و از همین رو واردات اتومبیل به تولید در کشور لطمه های جبران ناپذیری می‌زند.

عضو کمیسیون صنایع خاطر نشان کرد: اگر قرار است خودرو سازان داخلی طبق استانداردهای جهانی خودرو بسازند، باید همکاری هایی با خودروسازان برتر دنیا داشته باشند از این رو صرفا واردات نه تنها کمکی به خودروسازی در کشور نمی‌کند بلکه عواقب ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت.

گروسی اذعان داشت: پیش از این در مجلس جلسات متعددی با وزارت صنعت گذاشته شده و تأکید شده است که باید با خودروسازی های روز دنیا همکاری داشته باشیم اما این همکاری به شکل تولید در ایران و صادرات به کشورهای همسایه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای بررسی موضوع واردات خودرو و نحوه همکاری با خودروسازی های دنیا پیش از این جلساتی با حضور نعمت زاده تشکیل شده است و در ادامه این جلسات هفته آینده نیز جلسه‌ای خواهیم داشت.

عضو کمیسیون صنایع در پایان تأکید کرد: انتظار ایران در پسابرجام تولید و صادرات در بحث خودرو است نه واردات بی رویه خودروهای خارجی به ویژه خودروهای لوکس و نعمت زاده هفته آینده برای ارائه توضیحات در این زمینه به مجلس می‌آید.