۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

مقاله ضدایرانی تدکروز: ایران و موشکهایش

سناتور ایالت تگزاس در مقاله‌ای در نیویورک تایمز خواستار کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران شد.
کد خبر : ۲۹۹۰۳۱
صراط: نیویورک تایمز در مقاله‌ای به قلم «تد کروز» – سناتور ایالت تگزاس و نامزد سابق جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – نوشت: روز دوشنبه هفته گذشته جانشین ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران اعلام کرد این کشور یک موشک بالستیک دیگر با برد 2000 کیلومتر و قابلیت نقطه‌زنی بالا را با موفقیت آزمایش کرده است. اگر این اظهارات صحت داشته باشد، تمامی منطقه خاورمیانه – از جمله اسرائیل – اکنون در تیررس موشک‌های ایران قرار دارد.

تد کروز در مقاله خود در نیویورک تایمز در ادامه ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی نوشت: این مقام نظامی ایران این بار مشخص نکرد آیا همانطورکه برروی موشکهای آزمایش‌شده قبلی شعار نابودی اسرائیل به زبان عبری نوشته شده بود، برروی این موشک نیز هدف کاربردی آن مشخص شده بود یا خیر؛ اما در هر حال، این مسئله اهمیت چندانی ندارد. هدف ایران از آزمایش‌های موشکی آنقدر واضح و مشخص است که هر کسی می‌تواند بفهمد ایران نه تنها به دنبال توسعه تسلیحات هسته‌ای، بلکه به دنبال ابزاری برای بکارگیری آنها علیه آمریکا و اسرائیل است.

این واقعیت در تناقض با باور استوار و تغییرناپذیر رئیس جمهور ما - باراک اوباما – است که معتقد است از زمان روی کار آمدن حسن روحانی در سال 2013، ایران رویکرد معتدلی را در پیش گرفته و روحانی و دولت وی شرکای قابل‌اطمینانی برای مذاکره با ایران برسر برنامه هسته‌ای این کشور هستند. در حالیکه از زمان توافق هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دستکم 4 موشک بالستیک را آزمایش کرده و هنوز هیچکس تصاویر ملوانان آمریکایی زانو‌زده را نیز با اسلحه‌هایی که سر آنها را نشانه گرفته، فراموش نکرده‌ است.

این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه مقاله خود نوشت: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای – رهبر معظم ایران – هفته گذشته در گفتگو با هیئت اعزامی جنبش فلسطینی جهاد اسلامی به تهران بار دیگر تاکید کرد که هدف اصلی انقلاب اسلامی ایران از سال 1979 تاکنون مقابله با آمریکا و اسرائیل است. محمدجواد ظریف – همتای مورد اعتماد جان کری وزیر امور خارجه ما – نیز به مجلس ایران اطمینان داده است که رهبر ایران تعیین‌کننده خطوط کلی سیاست خارجی این کشور است.

بنابراین، اکنون که مقامات ایران با وضوح هرچه تمام اعلام می‌کنند که سیاست آنها از اول انقلاب تاکنون تغییر نکرده است، تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که با پذیرش این واقعیت، تا جایی که می‌توانیم بنیه دفاعی خود و متحدان خود را تقویت کنیم.

وی در ادامه نوشت: برای تحقق این هدف، من در اولین گام سعی می‌کنم به کمک همکارانم در کنگره، طی هفته‌ها و ماه‌های آتی تخصیص ندادن بودجه کافی به برنامه سپر موشکی اسرائیل در آخرین لایحه بودجه دولت اوباما را به نحوی جبران کنم. بویژه اکنون که پذیرش توافق هسته‌ای ایران، حیات اسرائیل را با خطرات بزرگتری مواجه کرده است. 

ما همگی در آمریکا از موفقیت سپر موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل برای مقابله با موشک‌های کوتاه‌برد خوشحال شدیم؛ اما با توسعه توانمندی موشکی ایران و افزایش برد موشک‌های این کشور، موشک‌ها و راکتهایی که از سمت غزه پرتاب می‌شوند دیگر تنها تهدیدی نیستند که اسرائیل با آنها مواجه است. آمریکا باید بودجه بیشتری را به سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل تخصیص دهد تا بتواند برنامه‌هایی نظیر سپر موشکی «آرو 3» و «فلاخن داوود» را هر چه سریعتر عملیاتی کند. کنگره باید از این فرصت برای تاکید مجدد بر تعهد آمریکا در قبال امنیت اسرائیل استفاده کند و با انجام این کار به ایران نشان دهد هنوز عده‌ای در واشینگتن هستند که اظهارات و اقدامات آنها را جدی گرفته و مطابق آنها عمل می‌کنند.
نظرات بینندگان
سجیل
|
-
|
۰۰:۲۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
۰
۰
بترس ای ابلیس. از غرش موشکهای ایران بترس. اسرائیل محو شده فقط غبارش مانده و