۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

داعش در داغستان اعلام موجودیت کرد

گروه تروریستی داعش مسئولیت عملیات چند مرد مسلح در شهر دربند جمهوری داغستان روسیه را به عهده گرفت و بدین ترتیب اعلام موجودیت کرد.
کد خبر : ۲۹۹۳۰۴
صراط: در جریان یک نزاع مسلحانه جمعی در بزرگترین گورستان مسکو سه نفر کشته و دست کم ۲۳ نفر زخمی شدند.

به گزارش یورونیوز، شاهدان گفته اند که درگیریهای روز شنبه میان گروههای قومی رقیب برای کنترل بازار خدمات کفن و دفن صورت گرفته است.

خبرگزاری بین المللی روسیه گفته است که درگیری میان گروهی اهل مناطق شمالی قفقاز روسیه، از جمله چچن و داغستان بوده که به مهاجرانی که از ازبکستان و تاجیکستان به اینجا آمده اند حمله کردند تا شغل آنها را قبضه کنند.

حدود ۲۰۰ نفر از جمله تعدادی که مسلح بودند در بزرگترین گورستان مسکو واقع در جنوب غربی این شهر درگیر شدند. پلیس بیش از ۹۰ نفر را دستگیر کرده است.

 اعلام حضور داعش در داغستان با 6 کشته و 17 زخمی

بر همین اساس ایرنا به نقل از منابع روسی گزارش داد: در عملیات دیروز (شنبه) مردان مسلح و سپس محاصره و مقابله ماموران یگان ویژه ضد شورس با آنان، شش نفر از جمله دو مقام ارشد پلیس این شهر و 4 عامل این حمله تروریستی کشته و 17 نفر دیگر بر اثر پرتاب نارنجک زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی روسیه 24 با اعلام این خبر به نقل از رویترز افزود که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
گروه تروریستی داعش تاکنون چند بار روسیه را به دلیل همکاری با ارتش سوریه در بمباران مواضع تروریست ها در این کشور به انتقام گیری تهدید کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، جمهوری داغستان در شمال غربی دریای خزر و مناطق اطراف آن شاهد فعالیت گروه های مسلح و تروریست ها است که بر اثر درگیری با ماموران پلیس و حمله با پاسگاه ها تاکنون ده ها نفر جان خود را از دست داده اند.