۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵

ونزوئلا هم از دخالت‌های آمریکا به تنگ آمد

وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد آمریکا با اقدامات مداخله جویانه در ونزولا به دنبال تضعیف ثبات و استقلال کشورش است.
کد خبر : ۲۹۹۳۵۵
صراط: پایگاه اینترنتی انگلیسی زبان پرنزا لاتینا نوشت: وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد آمریکا با اقدامات مداخله جویانه در ونزولا به دنبال تضعیف ثبات و استقلال کشورش است.
 
خانم دلسی رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا فعالیت های مداخله جویانه جدید را برای بی ثبات کردن کشورش که از جانب آمریکا حمایت می شود، محکوم کرد.
 
وزیر امور خارجه ونزوئلا در بیانیه ای گفت طرح آمریکا شامل دخالت خارجی با  استفاده  از روسای جمهور قبلی در منطقه همانند آلوارو اوریبه رییس جمهور اسبق کلمبیا با هدف تضعیف ثبات و تمامیت ارضی و استقلال ونزوئلا است.
 
او افزود که تقاضای اوریبه از واشنگتن برای دخالت نظامی در جلسه ای با حضور سیاستمداران جناح راست مانند خوزه ماریا ازنار نخست وزیر اسبق اسپانیا و لیلیانا تینتوری همسر لئوپولدو لوپز رهبر حزب مردمی که از سال 2014  به سبب اشاعه اعمال خشونت آمیز در ونزوئلا در زندان است، صورت گرفته است.
 
رودریگز مجددا دخالت های لوییس آلماگرو دبیرکل سازمان کشورهای آمریکایی را که در  آن جلسه در میامی شرکت کرده بود ، محکوم کرد.  
 
به گزارش خبرگزاری دانشجو، همزمان او گفت که نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا  با اعلام وضع فوق العاده شرایطی را بوجود آورده است که در آن مبارزه با پیشروی جناح راست به ویژه بعد از کودتا علیه دیلما روسف رییس جمهور برزیل تسهیل شده است.