۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
جلیلی:

کسانی که چپ‌ترین تفکرات را داشتند ناگهان راست‌گرا شدند/ طول عمر مدپرست‌ها کوتاه است

جلیلی گفت: طول عمر مدپرست ها به اندازه مدهاست و برخی در حوزه اندیشه نیز تابع مد هستند به همین دلیل طول عمر آنها کوتاه است.
کد خبر : ۳۰۰۰۵۷
صراط: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بر مبنای مد، ناگهان کسانی که چپ ترین تفکرات را دارند، روز بعد راست گرا می شوند، گفت: ترس دشمن از جوان انقلاب اسلامی به این خاطر است که به جای پذیرش مدهای القایی به دنبال خلاقیت، تعالی و حرکت فراتر از کلیشه‌های القایی است.

به گزارش فارس، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در همایش حامیان گفتمان نوین انقلاب اسلامی در جمع مردم چالوس حاضر شده بود، با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان گفت: انقلاب اسلامی جوان ترین قدرت در مصاف با قدرت های فرتوت و رو به اضمحلال است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جوانی انقلاب اسلامی به خاطر طراوت و تازگی اندیشه ای است که ارائه می کند، افزود: انقلاب اسلامی جوان است چون با نشاط، شجاع و خط شکن است.

جلیلی در ادامه تصریح کرد: فکر انقلابی به دنبال "الگو" برای یافتن سبک زندگی و انتخاب آگاهانه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "الگو"، شاخص و قدرت ارزیابی و قضاوت به جهان می دهد، تصریح کرد: الگو یعنی انتخاب آگاهانه و آزادانه برای استفاده حداکثری از امکانات و در تفکر انقلاب اسلامی نیز الگو یعنی انتخاب بر اساس "اصول لایتغیر" و به کارگیری امکانات به بهترین شکل، لذا الگوهای انقلاب اسلامی همیشه با طراوت و نشاط است، بر خلاف مدها که به سرعت پیر می شوند و تازگی خود را از دست می دهند.

وی افزود: در تفکر غیر انقلابی مدپرستی به معنای انفعال در برابر دیکته دیگران ترویج می شود و برخی جوان را منفعل، خودباخته و دیکته پذیر برای القای منافع خود تحت عنوان مد می خواهند؛ چه در مد سیاسی و چه در مد اقتصادی.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: همان گونه که در اقتصاد، مدپرستان تابعی از منافع کارتل ها هستند، در سیاست نیز مدبازان سیاسی تابعی از منافع دیگران هستند.

جلیلی اضافه کرد: طول عمر مدپرست ها به اندازه مدهاست و برخی در حوزه اندیشه نیز تابع مد هستند به همین دلیل طول عمر آنها کوتاه است.

وی با بیان اینکه بر مبنای مد، ناگهان کسانی که چپ ترین تفکرات را دارند، روز بعد راست گرا می شوند، تصریح کرد: ترس دشمن از جوان انقلاب اسلامی به این خاطر است که به جای پذیرش مدهای القایی چه در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دنبال خلاقیت، تعالی و حرکت فراتر از کلیشه های القایی است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه امام صادق علیه السلام در ادامه گفت: الگوی حق محور، همیشه جوان و با طراوت است چون حق ماندنی است و ترس دشمنان از آن است که ملتی حقیقت را می فهمد و همیشه جوان باقی می ماند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان می فهمند با ظهور حقیقت، باطل رفتنی است و برای همین نگران هستند.

جلیلی ادامه داد: دشمن در مسائل سیاسی هم به دنبال ترویج مدهای سیاسی است. برای او مهم نیست که چه کسی بر سر کار می آید، مهم این است که منافع استعماری او دنبال شود، چه نظام های سلطنتی این منافع را تامین کنند یا دموکراسی های دروغین و گاهی از رژیم های مستبد حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: این ها مد های سیاسی هستند که نظام های استکباری برای تامین منافع خود به دنبال ترویج آنها هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی الگویی بر اساس حقیقت شکل بگیرد دشمن نمی تواند الگوهای سیاسی خود را القا کند. دشمن نگران جوان انقلاب اسلامی است و جوانانی که در انقلاب اسلامی تربیت می شوند. دشمن نگران حرکتی است که بر اساس گفتمان انقلاب شکل گرفته و تکثیر می شود.

وی افزود: جوان انقلاب اسلامی کسی است که دشمن تمام تلاش خود را می کند تا جلوی پیشرفت او را بگیرد اما جوانی که بر اساس الگوی انقلاب اسلامی پیشرفت کرده مقابل دشمن می ایستد.

جلیلی ادامه داد: دشمن می داند تا زمانی که الگوی انقلاب اسلامی وجود دارد نه تنها موفق نمی شود بلکه حسات او هم در خطر می افتد به همین خاطر نمی خواهد این الگو تکثیر شود.

وی ادامه داد: دشمن می داند اگر الگوی یک جوان حضرت علی اکبر علیه السلام باشد تمام مناسبات او به هم می ریزد زیرا ایشان یک فرد نیست یک تفکر است.

جلیلی گفت: در منظومه معرفتی حضرت علی اکبر و سید الشهدا به ما می‌گویند چگونه می شود به این الگو اقتدا کرد و این الگو چه مختصاتی دارد و زیارت عاشورا به ما یاد می دهد چگونه از این بزرگان الگو بگیریم.

وی ادامه داد: شرط اول الگو گیری از عاشورا این است که تکلیف خود را با جبهه مقابل مشخص کنیم. از صف اول تا آخر باید این دشمن را بشناسیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم و بصیرت یعنی این که اگر جایی دشمن خوشحالی میکند حساس بشویم. اگر دشمن از مساله ای راضی می شود باید بفهمیم این چه موضوع مهمی است و هوشیار باشیم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر در زمانی که باید، موضع نداشته باشیم اقدام و حرکت بی فایده است. اینگونه نیست که دشمن فقط از زور استفاده کند بلکه از تزویر هم استفاده می کند.
نظرات بینندگان
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۴
۱۹
چه چپ چه راست بعد دولت قبل الان از چپم اون ورتر رفتن ببینید توی تهران 50 درصد رای ندادن بقیه هم رای دادن که شماها بیاین خداییش با دولت قبل بد خراب کردین ما نمیگیم این دولت خوبه ولی نمیخوایم کسایی بیان که مملکتت را تا جنگ جلو ببرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
در این دولت اینقدر تحقیر شدیم که کشور میکروسکوپی مالدیو هم با ایران قطع رابطه کرد و اما شما نگران جنگ نباش امریکا هرگز جرئت حمله به ایران را ندارد چرا که وقتی سردار سلامی اخیرا"تهدید به بستن تنگه هرمز کرد ناوهای امریکا از خلیج فارس دور شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دولت فعلی بد خراب کرد صنعت هسته ای و هوافضا را نابود کرد و با استناد به سخنان دکتر صالحی و عراقچی و سیف و تخت روانچی هیچکدام از تحریمها لغو نشد و پولهای بلوکه شده هم آزاد نشد.
لقمان
|
Iran (Islamic Republic of)
جنگ زمانی اتفاق می افته که ما ضعیف بشیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم آمریکایی ها به خون ما تشنه هستند. چرا که کشوری که سال ها شاه اون کشور جلو آمریکایی ها زانو می زد و حتی در مقابل سفیر آمریکایی ها نمی تونست مخالفت کنه به جایی رسید که ابهت و عظمت پوشالی آن ها را در هم شکست.
شک نکنید اگر آمریکا روزی بداند در ایران پیروز می شود یک لحظه هم درنگ نمی کند چه روحانی باشد و چه احمدی نژاد
جلوگیری از جنگ تنها با نمایش قدرت امکان پذیر است. گناه بزرگ فتنه گران 88 هم همین بود که دشمنان ما را امیدوار کردند.
البته اشتباه نکنید منظورم این نبود که نباید با دنیا تعامل داشته باشیم. نه ما با دنیا تعامل داریم ولی نه مثل دولت روحانی که همه چیزمان را بدهیم برای هیچ و پوچ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۳
۱۶
حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی هم که در جناح راست بودند وقتی درسال 78 و انتخابات مجلس ششم نفر سی و یکم شدند و با عدم اقبال مردم تهران مواجه شدند ناگهان به جناح چپ تمایل پیدا کردند اما بازهم در سال 84 و 88 ریاست جمهوری شکست تلخی را تجربه کردند و این گفته دکتر جلیلی را تایید می کند که عمر مدیریت ها کوتاه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۱
۳۶
درود بر دکتر جلیلی که تاسیسات هسته ای را بتن ریزی نکرد و هرگز باج به شغال نداد و در جهت آرمانهای امام (ره) و انقلاب حرکت کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جلیلی و ظریف دو روی یک سکه هستند. در ۲ سال آخر ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد، دکتر احمدی نژاد رو عملاً از مذاکرات هسته ای کنار گذاشته بودند، ......... و فعالیتهای هسته ایمون هیچ پیشرفتی نداشتیم در اون ۲ سال. ....
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۰۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۷
۲۳
انصافاً به درد ریاست جمهوری که هیچ اصلاً به درد کارای اجرائی نمیخوری، باید خطیب و واعظ میشدی /جدیداً سفر هم زیاد میرن آقای جلیلی ، سال 96 انشاالله کاندیدا بشه و یه کم رای اصولگراها رو خراب کنه
ناشناس
|
Netherlands
خطیب و واعظ خوب فقط روحانی است که در زنگ حساب انشاء میخواند !
ناشناس
|
Netherlands
از روحانی ...... خیلی بهتر بود.
جلیلی حرفی میزنه که عمل کنه.

بعد از مرگ عمر به وصیت خود او شورایی تشکیل شد جهت انتخاب خلیفه. هرچند که این شورا فرمایشی بود. یکی از افراد رو به حضرت علی(ع) کرد و گفت با تو بیعت می کنم اگر به کتاب خدا ، سنت پیامبر و روش دو خلیفه پیشین عمل کنی. حضرت علی (ع) دو شرط اول را پذیرفت و شرط سوم را نه. ولی عثمان هر سه شرط را پذیرفت و به هیچ کدام عمل نکرد.
مبنا و روش ما پیروزی نبوده و نخواهد بود. جلیلی هم می توانست ..... وعده و وعید الکی بدهد مثل درست کردن اقتصاد در 100 روز - چرخیدن سانتریفیوژ و اقتصاد با هم- که هیچ کدام هم نچرخید و الان تولید ما از سال 92 هم کم تر شده.
.........
روحانی به جز تخریب احمدی نژاد چی کار کرده؟؟؟
خوبه هر کس برای بزرگ کردن خود بر ویژگی های خود تکیه کند و نه بر تخریب دیگران اما انسان های ضعیف چون چیزی از خود ندارند سعی می کنند با تخریب بزرگان خود را بزرگ جلوه دهند.
ناشناس
|
Netherlands
آقای ناشناس مگه بقیه کار اجرایی کرده بوده اند .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۹
۸
آقای جلیلی ظرفیتش آزاد شده مدتیه زده به سخنرانی. آخه یک سال تا انتخابات مونده.
من که رای نمیدم اما به. نظر من جلیلی هرچند خیلی دلش میخواد رئیس جمهور بشه ولی پرونده شش سالش را اصلا نمیتوند جواب بدد و ماست مالی کند وتا حالا هم جرات نکرده خودش را در معرض. بحث قرار بدهد الا تو مناظره 92 که سر سه سوت پشتش به خاک مالید
راستی ها بیخود رو این سرمایه گذاری نکنند. شعار نون و اب یرای مردم نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۷
۱۴
هواداران احمدی نژاد، در فروم مشایی ثبت نام کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۱
۲۰
آقای جلیلی انرژی مثبت به آدم میده، اما روحانی نه!
انصافا با شیوه روحانی به هیچ جایی نمیرسیم و هر روز کشور رو حقیر تر از قبل میکنیم...
این راهی که روحانی میره به نا کجا آباد ختم میشه!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۱۷
احسنت واقعا منطقی و بر اساس ارمانهای اسلام و انقلاب صحبت می کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۰
۲۱
دورد بر جلیلی که خار چشم دشمنان انقلاب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۶
۱۳
آقای جلیلی اونها به اشتباه خودشان پی بردند و راه غلط را اصلاح کردند شما کی قراره آگاه بشید؟
مطمئنا راه شما راه مردم نیست لطفاً تا دیر نشده به آغوش ملت برگردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۱۶
۱۰
یکی از ویژگی های اصلی این جریان، خوب سخنرانی کردن است!!! چه ایشان و چه آقای احمدی نژاد در صحبتهایشان قشنگشان مدام بر عدالت و آزادی و برابری و رفاه و پیشرفت و.. تاکید می کنند، اما متاسفانه کارنامه های کاری شان چندان با این شعارها منطبق نیست! بخصوص آقای احمدی نژاد که بر پاکدستی هم تاکید می کرد و اتفاقا برخی از اطرافیانش از ناپاک دست ترین مسئولین تاریخ جمهوری اسلامی بودند. اصولا حرف قشنگ زدن کار راحتی است، اما حنای این جریان دیگر در میان بخش فهیم جامعه ایران رنگی ندارد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۲
۹
من کلا از حرفه های ایشان سر درنمی ارم
کسی می فهمه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۲۲
۱۱
جناب جلیلی به اسم دین به دنبال بدست آوردن قدرت به هر قیمتی نباش ٫ عملکرد جنابعالی برای همه کاملا روشنه و نیازی به گفتن نیست که اگر خدای نکرده ادامه پیدا میکرد آلان مملکت شاهد خیلی از مشکلات دیگه بود . خواهشن دست به دامن تفرقه نزنید و از مردم مایه نگذارید دشمن سر مرزها و در داخل کشور کمین کرده آلان زمان وحدت و همدلی ٫ آلان انقلابی واقعی کسی که وحدت رو به مردم هدیه .مردم از تفکرات افراطی جبهه پایداری بی زارند. به حرمت خون شهدا اگر قلبا و بدور نیاز به قدرت اعتقاد دارید تمام کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
۴
۲۷
جلیلی باید رییس جمهور شود این حکم شرعی است و اگر رای نیاورد ....