۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای نایب رئیسی

نماینده منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس دهم گفت: برای اصلاح‌طلبان گزینه ریاست مجلس عارف است و برای نائب‌رئیسی هم پزشکیان و تاجگردون معرفی شده‌اند؛ پشت‌صحنه هم محمدرضا تابش نماینده اردکان مسئول لابی‌گری شده و بحث رقابت جدی است.
کد خبر : ۳۰۰۱۴۳

صراط: نماینده منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس دهم گفت: برای اصلاح‌طلبان گزینه ریاست مجلس عارف است و برای نائب‌رئیسی هم پزشکیان و تاجگردون معرفی شده‌اند؛ پشت‌صحنه هم محمدرضا تابش نماینده اردکان مسئول لابی‌گری شده و بحث رقابت جدی است.

به گزارش فارس، سید جواد ابطحی امروز در اصفهان در خصوص انتخاب ریاست مجلس اظهار کرد: فضای رقابت بین علی لاریجانی و محمدرضا عارف جدی است و بر اساس صحبت‌های برخی از اصلاح‌طلبان طی روزهای گذشته، مشخص است که آن‌ها برای ورود به صحنه جدی هستند.

وی افزود: البته گزینه ریاست حتماً عارف است و برای نائب‌رئیس هم مسعود پزشکیان و غلامرضا تاجگردون معرفی شده‌اند؛ پشت‌ صحنه هم محمدرضا تابش نماینده اردکان مسئول لابی‌گری شده و بحث رقابت جدی است.

منتخب مردم خمینی‌شهر در مجلس دهم تصریح کرد: اقبال نمایندگان اصولگرا و بخشی از مستقلان و برخی دیگر، با توجه به تجربه‌ لاریجانی و عدم تجربه عارف به سمت رئیس فعلی مجلس است.

ابطحی در رابطه با جمع‌بندی اصلاح‌طلبان برای ریاست مجلس ادامه داد: صحبت‌هایی که از گوشه‌کنار و از برخی اصلاح‌طلبان شنیدیم، آن‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که عارف سابقه نمایندگی مجلس نداشته و آرا دو طرف نیز شکننده است؛ بر این اساس احتمال می‌رود گروهی از آن‌ها نیز روی آقای لاریجانی به توافق برسند اما در خصوص نائب رئیس کوتاه نخواهند آمد.

وی خاطر نشان کرد: هر گروه تلاش خود را انجام می‌دهد و به اعتقاد بنده عقلای اصلاح‌طلب‌ها به این نتیجه رسیدند که ریاست بر عهده لاریجانی باشد بهتر است.

* اختلافات در اردوگاه اصلاح‌طلبان و اعتدال جدی است/ روحانی وسیله‌ای برای تحقق اهداف اصلاحات بود

منتخب مردم خمینی‌شهر در دهمین دوره انتخابات مجلس در خصوص طرح کاهش سبد رأی روحانی و تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای عبور از وی اظهار کرد: این صحبت‌ها را واقعی می‌دانم، از ابتدا اعتقاد داشتند که روحانی یک رحم اجاره‌ای برای اصلاحات است و اعتقاد داشتند که همه ‌سنگرها را از جمله شورای شهر را فتح کنند تا بتوانند اصلاحات را در همه صحنه‌ها حاکم بکنند، قطعاً صحبت‌هایی در این باره جدی است.

ابطحی افزود: صحبت‌های آقایان بیانگر تائید این بحث است، نظرسنجی‌ها نیز همین مسئله را نشان می‌دهد مگر اینکه آقای روحانی طی یک سال باقی‌مانده اقدام اساسی انجام دهد و به وعده‌ها و امیدهایی که پراکنده است، عمل کند. ما نیز خشنود می‌شویم که مردم از مواهب نظام بهره‌مند شوند و مشکلات بیکاری جوانان، ازدواج و ... حل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: برجام به هر نحوی تمام‌شده، مردم مطالبات جدی از دولت دارند و باید به نتیجه برسد، اگر دولت روحانی دولتی باشد که شکست بخورد، امثال ظریف و عارف نیز شکست‌خورده‌اند و شکی در این  مسئله نیست. مردم این‌ها را یک مجموعه می‌دانند که با یکدیگر همکاری می‌کرده‌اند، هرکسی به مردم خدمت کند، مردم از وی اقبال خواهند داشت.

ابطحی در پایان خاطرنشان کرد: صحبت‌های امثال زیباکلام بازی سیاسی تلقی نمی‌شود و اختلافات بین آن‌ها جدی است.