۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در جام‌جهانی کشتی فرنگی

در مراسم افتتاحیه جام جهانی کشتی فرنگی از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.
کد خبر : ۳۰۰۲۰۶
صراط: مراسم افتتاحیه مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در شرایطی عصر امروز در سالن دستغیب شیراز برگزار شد که حدود 500 علاقه مند به کشتی بیرون از سالن حضور دارند و به موفق به حضور در سالن نشدند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم که با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، دولت تورلی خانوف نماینده قزاقستانی اتحادیه جهانی کشتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس، علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی و زین العابدین عرب نماینده فدراسیون کشتی در جام جهانی برگزار شد از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اسکندری، علمداری و شکاری تجلیل به عمل  آمد.

همچنین عباس شجاعی داور بین المللی که به تازگی از دنیای کشتی خداحافظیکرده در این مراسم با اهدای هدایایی قدردانی شد.

در آغاز مراسم افتتاحیه هشت کودک دختر و پسر با در دست داشتن پرچم کشورهای شرکت کننده صحنه های بسیار زیبایی را در سالن مسابقات به وجود آوردند.

سید محمد افشاری استاندار فارس در این مراسم در سخنانی خطاب به میهمانان خارجی گفت: امیدوارم در این استان کهن که بیش از 2500 پایتخت این سرزمین بوده و در شهر فرهنگی و مذهبی شیراز که مهد تمدن ایران زمین است به همه میهمانان خوش بگذرد.

وی اظهار داشت: شما قهرمانان و کشتی گیران همچنان که قهرمان هستید، پهلوان نیز باشید. جوانمردی فرهنگ این مرز و بوم است و پیوندی ناگسستنی با فرهنگ ایران زمین دارد و بخش تفکیک ناپذیر فرهنگ ملی و دینی ایرانیان است.

افشاری ادامه داد: الگوی قهرمانان و پهلوانان همه ما، حضرت علی (ع) است که در بزرگترین نبرد تاریخ وقتی که حریف او را به خشم درآورد از کشتن او درگذشت و همینطور الگوی ما در داستان‌های ما رستم است که در مبارزه با بدی و پلیدی الگو است.

وی تصریح کرد: این ملت از سستی بیزار است و جهان پهلوان تختی قهرمان بزرگ و پهلوان کشتی ایران زمین به خاطر داشتن روحیه پهلوانی و اخلاق نیکو همواره الگوی کشتی‌گیران این سرزمین است.

استاندار فارس ادامه داد: انتظار داریم در این رقابت ها هم فرهنگ و جوانمردی ایرانی را معرفی کنید و با رشادت و به کار گیری نیروی خویش و با تکیه به تکیه گاه الهی الگوی کشور خود باشید.

سالن شهید دستغیب شیراز همچون رقابت‌های صبح مملو از تماشاگران و علاقمندانی بود که با پرچم های ایران در سالن رقابت ها حضور یافته و مشوق اصلی قهرمانان بودند.