۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

آزادی پس از ۹۳ روز اعتصاب غذا +تصاویر

یک خبرنگار فلسطینی پس از پایان مدت بازداشت اداری خود از زندان های صهیونیستی آزاد شد و توانست اراده پولادین خود را بر ظلم و زور اداره زندان های صهیونیستی تحمیل کند.
کد خبر : ۳۰۰۳۴۶
یک خبرنگار فلسطینی پس از پایان مدت بازداشت اداری خود از زندان های صهیونیستی آزاد شد و توانست اراده پولادین خود را بر ظلم و زور اداره زندان های صهیونیستی تحمیل کند.

به گزارش ابنا، خبرنگار فلسطینی اسیر زندان های صهیونیستی که در اعتراض به باداشت اداری بی دلیل و جهت خود ۹۳ روز اعتصاب غذا کرده بود، در نهایت بعد از ظهر روز پنجشنبه از زندان های صهیونیستی آزاد شد و به آغوش خانواده اش بازگشت.

«محمد قیق» پس از خروج از زندان نفحه راهی ایست بازرسی ظاهریه در الخلیل شد که خانواده اش به همراه دهها نفر از شهروندان فلسطین و همکاران وی در عرصه رسانه و مطبوعات در انتظارش بودند.

رژیم صهیونیستی به وی اعلام کرده بود که به جای روز شنبه آینده که زمان آزادی او بود، ولی روز تعطیل رسمی در این رژیم است، روز پنجشنبه از زندان های صهیونیستی آزاد شد.

خانواده قیق از ملت فلسطین خواست که مراسم جشنی که به مناسبت آزادی وی ترتیب داده خواهد شد، شرکت کنند. این مراسم فردا جمعه از ساعت ۶ عصر با عنوان جشن "پیروزی اراده" در تالار مرکز فرهنگی شهر دورا برگزار خواهد شد.

گفتنی است که این اسیر فلسطینی با اعتصاب غذای ۹۳ روزه خود، رژیم صهیونیستی و اداره زندان های آنرا مجبور به تسلیم در برابر خواسته های خود مبنی بر آزادی از زندان و عدم تمدید مدت بازداشت اداری کرد و در نهایت پس از پایان دوره حکم بازداشت اداری قبلی خودش از زندان های صهیونیستی آزاد گشت.

شکستن شاخ غول صهیونیستی دیگر غیر ممکن نیست!

خبرنگار آزاد شده فلسطینی خواستار وحدت و حمایت از مساله اسرای دربند زندان های صهیونیستی شد و تاکید کرد که امروز آزادی این اسرا یک پیروزی برای همه ملت فلسطین است.

محمد قیق طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که باید حمایت های واقعی از اسرای فلسطینی صورت گیرد... من زورگویی و عربده کشی مسئولان صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان نفحه را به چشم خود دیدم... اسرا انتظار گریه و زاری ندارند، بلکه خواستار حمایت واقعی شما هستند.

وی افزود: فریادهای اسرا به همه ما می گوید که ما در موضع ضعف نیستیم... ما انتظار نداریم که کسی برای ما گریه کند؛ چرا که پشت مان به مقاومتی گرم است که ما را از زیر یوغ اشغالگری و ظلم آزاد خواهد کرد.

این آزاده فلسطینی تاکید کرد که ماجرای من به منزله نفوذ پرتو پیروزی به بیمارستان رمله بود؛ به طوری که بسیاری از اسرای اعتصاب غذا کننده و بیمار فلسطینی؛ از جمله بسام سایح، جلال شراونه، آیهم صباح و عمر ریماوی اکنون در این بیمارستان به سر می برند.

وی خواستار حمایت از اسرا در هر جایی شد و گفت: دیگر شکستن شاخ غول سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی کار غیر ممکن نیست.

محمد قیق همچنین از تمامی کسانی که در این پیروزی نقش داشتند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدایا تو را به خاطر این نعمت و همبستگی و وحدتی که پیامی قوی به رژیم صهیونیستی رساند، شاکرم.

وی افزود: در مرحله اول باید از شما فرزندان ملت فلسطین که کنار من ایستادید و از من حمایت کردید، تقدیر و تشکر کنم.

قیق تصریح کرد که پیام واضحی که شما فرستادید این بود که «ملت فلسطین دیگر آن ملتی که شما صهیونیست ها طرح های خود را علیه آن اجرا می کردید، نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین و به ویژه کمیته پیگیری مسائل عرب های ساکن این مناطق، فهرست مشترک گروه های فلسطینی در کنست، شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی و اهالی کرانه باختری و غزه و نیز اصحاب رسانه و مطبوعات که در طول مدت بازداشت اداری از او حمایت کرده بودند، قدردانی کرد.

این خبرنگار آزاده فلسطینی خاطر نشان کرد که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی خود به من اعلام کرد که این مساله برای آنها دور از انتظار بوده است که ابزاری رسانه ای باعث ایجاد وحدت شود و ـ به حول و قوه الهی ـ ۳۶ ماه بازداشت اداری را به ۳۶ ماه مهمانی نزد اسرای زندان صحرایی نفحه تبدیل کند و بقیه این مدت هم در قالب نبرد مقاومت در راه خدا و وطن سپری شود.

محمد قیق با نثار درود به اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی و به ویژه رهبران جنبش اسیر، تاکید کرد که زمان آزادی آنها نزدیک شده است.

وی اعتصاب غذای خود در اعتراض به نحوه برخورد، بازداشت اداری، شکنجه و تهدید به بازداشت به مدت طولانی در داخل زندان را از تاریخ ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۵ آغاز کرد و پس از ۹۴ روز اعتصاب غذای متوالی که طی آن حتی حاضر به مصرف قرص های انرژی زا و انجام آزمایش های پزشکی نبود، با اعلام توافق کادر رهبری عالی اسرای جنبش حماس در زندان های صهیونیستی با اداره زندان مبنی بر پایان بازداشت اداری وی پس از گذشت ۳ ماه از بازداشتش، به اعتصاب خود پایان داد.