۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

آخرین باج‌خواهی ابو سیاف +تصاویر

گروه تروریستی ابو سیاف با انتشار تصاویری از 3 گروگان خود، برای آخرین بار در ازای آزادی آن‌ها طلب باج کرده است.
کد خبر : ۳۰۱۰۲۹
صراط: گروه تروریستی ابو سیاف با انتشار تصاویری از 3 گروگان خود، برای آخرین بار در ازای آزادی آن‌ها طلب باج کرده است.

به گزارش وب‌سایت هوی، گروه تروریستی ابو سیاف با انتشار تصاویری جدید که از یک ویدئو گرفته شده، برای آخرین بار هشدار داده است اگر مبلغی که در ازای آزادی «رابرت هال» کانادایی و «یارتان سکینگزتاد» نروژی درخواست کرده است پرداخت نشود، آن‌ها را گردن خواهد زد.

آخرین باج‌خواهی ابو سیاف +تصاویر

آخرین باج‌خواهی ابو سیاف +تصاویر

هفته گذشته نیز ویدئوی مشابهی بوسیله این گروه تروریستی مرتبط با داعش منتشر شد. یک هفته پیش از انتشار این ویدئو، ابو سیاف «جان ریدزل،» گروگان کانادایی، را اعدام کرده بود. «ماریتس فلور،» تبعه فیلیپینی، نیز یکی دیگر از گروگان‌هایی است که تروریست‌ها در دو ویدئوی مذکور در ازای آزادی او درخواست باج کرده‌اند.

این افراد سپتامبر گذشته (31 روز منتهی به 10 مهر 94) در منطقه گردشگری سواحل «داوائو» ربوده شدند.  گروه تروریستی ابو سیاف اعلام کرده در ازای دریافت 6 میلیون دلار آن‌ها را آزاد خواهد کرد و در صورتی که پیش از مهلت تعیین‌شده این مبلغ پرداخت نشود، تک‌تک آن‌ها را گردن می‌زند.

 این در حالی است که دولت‌های فیلیپین و کانادا تمایلی برای پرداخت مبلغ مذکور به گروه تروریستی ابوسیاف ندارند. دولت فیلیپین از یک ماه گذشته یک عملیات نظامی را برای آزادسازی سه گروگان آغاز کرده است و تصمیمی برای مذاکره با تروریست‌های ابو سیاف ندارد. دولت کانادا نیز پس از انتشار فیلم اعدام شهروند این کشور اعلام کرد با تروریست‌ها سر میز مذاکره نخواهد نشست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گروه تروریستی ابو سیاف در استان باسیلان فیلیپین پایه‌گذاری شده است. «محمد الشلبی،» سلفی اردنی‌الاصل، این گروه تروریستی را هدایت می‌کند.