۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

جزئیات دیدار وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی در ژنو

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، جزئیات ملاقات وزرای بهداشت کشورمان و کره جنوبی را تشریح کرد.
کد خبر : ۳۰۱۱۸۷
صراط: دکتر عباس زارع نژاد پس از ملاقات وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی در ژنو، گفت: با توجه به دیدار ماه گذشته وزرای بهداشت ایران و کره جنوبی در تهران در حضور روسای جمهور دو کشور، در حاشیه شصت و نهمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، دکتر هاشمی با همتای کره ای خود ملاقات کرد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری در حوزه های بهداشتی، درمانی و آموزشی بین دو کشور در ماه گذشته، اظهار داشت: در این دیدار، بنا شد کارگروه های مشترکی از دو کشور به منظور آشنایی با دستاوردها و پنانسیل های یکدیگر و تسهیل اجرای این تفاهم نامه مشخص شوند و به دو کشور سفر کنند.

زارع نژاد با بیان اینکه دکتر هاشمی و وزیر بهداشت کره جنوبی بر گسترش همکاری ها و حمایت از این کارگروه ها تاکید داشتند، افزود: چندین شرکت معتبر کره ای از جمله سامسونگ و هیوندای نیز برای حضور در حوزه سلامت ایران اعلام آمادگی کرده اند و در این دیدار اظهار امیدواری شد، ظرف ۶ ماه پس از حضور رییس جمهور کره جنوبی در ایران، این تفاهم نامه و اجرای پروژه های مشترک نیز به نتیجه رسیده باشد.

وی، تسهیل ورود سرمایه های خارجی و اعتماد آنها به بازار ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در قالب مذاکراتی که بین دو کشور انجام خواهد شد، اعتماد بیشتری برای سرمایه گذاری در ایران جلب خواهد شد و وزیر بهداشت کره نیز از مذاکرات با بانک اکسین حمایت و از وزیر بهداشت کشورمان برای حضور در نمایشگاه صنعت پزشکی و توریسم در مهرماه برای سفر به  این کشور دعوت کرد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به تاکید وزیر بهداشت کشورمان بر لزوم اجرایی شدن تفاهم نامه بین دو کشور، تصریح کرد: دکتر هاشمی معتقد است که نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سیاست صلح و عاری کردن تمام دنیا و شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای بسیار مهم و اساسی است.