۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲

اتفاق عجیب در هیات بسکتبال تهران

هیات بسکتبال تهران در تصمیمی عجیب پس از باخت تیم شیمیدر تهران اقدام به تغییر قانون مسابقات خارج از عرف معمولی کرده است.
کد خبر : ۳۰۳۲۴۰

صراط: هیات بسکتبال تهران با دور شدن رئیس آن از متن کار و کنار کشیدن فرد توانمندی مانند نصرت الله جعفریان به نوعی این روزها روی هوا اداره می‌شود و اتفاقی که در یکی دو روز گذشته در جریان مسابقات جوانان تهران رخ داده عجیب و تامل برانگیز است.

به گزارش فارس، ماجرا از این قرار است که در جریان مرحله نیمه نهایی مسابقات جوانان تهران آریاک و شیمیدر مقابل هم به میدان می‌روند و در نهایت این بازی به سود آریاک به پایان می‌رسد و بعد از بازی اعتراض خاصی از سوی شیمیدر رخ نمی‌دهد، اما فردای روز مسابقه این تیم به تغییر شماره پیراهن آریاک در حالی اعتراض می‌کند که این تغییر در سه مسابقه قبلی هم با اطلاع مسئولان هیات تهران رخ داده بود و چیز غیر طبیعی نبوده است؛ بازیکن آریاک به دلیل اینکه پیراهن خود را گم کرده بود، به ناچار و با اطلاع هیات پیراهن دیگری را برتن می‌کند و در سه بازی قبل از آن بدون مشکل بازی می‌کند.

بعد از این اتفاقات و اعتراض شیمیدر مسئولان هیات بدون اینکه ورژ آبکاریان، سرپرست فنی مسابقات را به جلسه دعوت کنند، در کمال تعجب تصمیم می‌گیرند دو مسابقه یگر برای تعیین فینالیست برگزار کنند. تصمیمی که شنیده شده اگر اجرایی شود، مهرام دیگر تیم راه یافته به فینال از حضور در تمام مسابقات استان تهران انصراف خواهد داد.

آبکاریان: هر اقدامی برای پیش بردن کار غیرقانونی‌شان می‌کنند

ورژ آبکاریان،  در این خصوص به فارس گفت: بعد از مسابقه هیچ اعتراضی وجود نداشت، اما نمی‌دانم چرا یک باره فردای روز مسابقه داستان‌ها شروع شد و دوستان تیم شیمیدر جنجال به پا کردند. متاسفانه تصمیمی که مسئولان هیات گرفته‌اند، خنده دار است.

وی در مورد اینکه چرا او را به عنوان سرپرست فنی مسابقات دعوت نکرده‌اند، عنوان کرد: چون می‌دانستند با این کار آنها مخالفت می‌کنم، دتعوتم نکردند. متاسفانه دوستان برای انجام این کار غیرقانونی دست به هرکاری می‌زنند. نمی‌خواهم بگویم چون پسر دبیر هیات در تیم شیمیدر بازی می‌کند، این تصمیم را گرفته‌اند، اما به هرحال شائبه ایجاد می‌کند.

رئیس سابق کمیته داوران و سرپرست فنی مسابقات تهران گفت: فدراسیون از این موضوع اطلاع پیدا کرده و من هم به مسئولان هیات گفته‌ام تا زمانی که این کارهای غیرقانونی وجود داشته باشد و بخواهید قوانین را تغییر دهید، آنجا حضور پیدا نمی‌کنم. مسئولان شیمیدر فکر می‌کنند چون پولدار و متمول هستند هر کاری می‌توانند بکنند. اگر دو تا آدم ضعیف هم جلوی آنها قرار بگیرد، دیگر سنگ روی سنگ بدن نمی‌شود.

آبکاریان عنوان کرد: همین تیم شیمیدر در مسابقات امیدهای تهران شماره پیراهن یوسف‌وند، بازیکن خود را با چسب دستکاری کرده بود و سوال این است که اگر آن بازی را می‌بردند، باز هم این داستان‌ها را درست می‌کردند؟

شاید محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال آن زمان که اعتراض و انتقاد به نحوه برگزاری و چیدمان انتخابات هیات تهران داشت و کسی گوشش بدهکار نبود، این روزها را می‌دید که چه اتفاقاتی در این هیات رخ خواهد داد.

به نظر می‌رسد اداره کل ورزش و جوانان تهران و فدراسیون با شرایطی که پیش آمده باید تصمیمی قاطع در این خصوص بگیرند تا حق تیم‌هایی که شاید از نظر بنیه مالی ضعیف باشند، اینطور  توسط برخی باشگاه‌ها و افرادی که زمان زیادی از حضورشان در بسکتبال ایران نمی‌گذرد، پایمال نشود.