۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹

کرامت اهالي رسانه را به حراج نگذاريد

کد خبر : ۳۰۳۴۱

چند سالی هست که کرامت روزنامه‌نگاری و خبرنگاری با پول و کارت هدیه پاس! داشته می‌شود. روزهای خبرنگار این سال‌ها محملی شده برای سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی تا با هزینه‌های هنگفت و تنها برای پاسداشت مقام خبرنگاران و نه هدف دیگری از این قشر قدردانی کنند.

به گزارش صراط نیوز به نقل از سياست‌نامه، امسال هم ۱۷ مردادماه به مانند سال‌های گذشته از خبرنگاران در مراسم‌های مختلفی قدردانی شد. کارت هدیه، کارت شارژ تلفن همراه، کیف، کفش، بن پوشاک، سکه در تمام ابعاد، گلیم و ... تماما آن چیزهایی بود که برخي از خبرنگاران بعد از مراسمات تقدیر و تشکر زیر بغلشان می‌گذاشتند و راهی خانه می‌شدند!

اما این هدایا نه تنها باعث خوشحالی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران متعهد و حرفه‌ای نمی‌شود بلکه برخي از اين خبرنگاران با رد هدايا از اينکه قرار است تزلزلي در قلم آنها به برکت انباشت هدايا بوجود بيايد اظهار نگراني مي کنند.

گرچه محل بودجه این حرکت‌های غیرقانونی وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی تاکنون از سوی هیچ نهادی مورد سوال قرار نگرفته اما باید پرسید در حالي که برخي از کارمندان همين دستگاهها با مشکلات مالي و بعضا تاخير در پرداخت حقوق و مزايا مواجه هستند بودجه اين هدايا از چه محلي تامين مي شود ؟

به عنوان مثال يکي از وزارتخانه ها در تقدير از خبرنگاران، آنها را به درجات A، B و C تقسیم کرده بود به يکي ۲۰۰ هزار تومان، ديگري ۱۵۰ هزار تومان و درجه سوم هم ۱۰۰ هزار تومان کارت اعتباری هدیه داده است. این هدایا به همراه کیف چرمی و ... بوده است.

يکي ديگر از وزارتخانه ها نيز گويا مسئولیت خود را با معاونت گردشگری و صنایع دستی اشتباه گرفته بوده چرا که به خبرنگاران گلیم هدیه داده است!

يکي از اپراتورهاي تلفن همراه هم براي آنکه از قافله رقابت با رقيب سرسخت خود عقب نماند با دعوت از خبرنگاران برای مراسم افطار، نفری ۱۰۰ هزار تومان کارت شارژ و سیم کارت اعتباری هدیه داده است.

يکي از بانکهاي خصوصي به ۱۰۰ هزار تومان بسنده کرده و خبرنگاران را اینگونه تقدیر و تشکر کرده است.

شرکت‌های تابعه ایران‌خودرو و سایپا که هر کدام به ده‌ها مورد می‌رسند نیز از این قافله عقب نمانده‌اند.

این‌ها تنها موارد کوچکی از هدایایی است که به برخي از خبرنگاران داده شده است و علاوه بر اينکه موجب وهن اين حرفه و زحمات اساتيدي است که سالياني به امر اطلاع رساني صادقانه مشغول بودند از طرفي موجب مي شود پاي برخي از تعاملات غيرصحيح نيز در اين ميان باز شود.

برچسب ها: حراج اهالی رسانه
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
مفت باشه کوفت باشه
تو هم تو این گرانی ..........................