۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۹

روزه خود را به امضای امام زمان برسانید

استاد اخلاق و مدرس حوزه با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) درباره مهمترین اعمال ماه مبارک رمضان، از روزه داران و میهمانان ضیافت الهی خواست تا روزه خود را به امضای امام زمان(عج) برسانند.
کد خبر : ۳۰۳۴۴۹
صراط: آیت الله روح الله قرهی در مهدیه القائم المنتظر(عج) گفت: باید کاری کنیم که قلب، حرم الهی شود، به خصوص که ماه مبارک رمضان هم نزدیک است. وقتی پیامبر اکرم(ص) خطبه شعبانیه را قرائت ‌فرمود، امیرمومنان(ع) از برترین عمل در این ماه پرسید و حضرت فرمود «انسان، گناه نکند و در فکر گناه نباشد».

به گزارش ایرنا، وی که در جلسه درس اخلاق با پرداختن به موضوع خطورات و مراقبه و مساله تقابل همیشگی جندالله و جند الشیطان، تاکید کرد: ماه مبارک رمضان باید انسان را از گناه خارج کند و او را به یاد خدا بیاندازد.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: سعی کنیم ماه مبارک، ماهی باشد که انسان خیلی به فکر خوردن نباشد. اصلا آمدند که ما را از این مطالب دور کنند.

وی به روزه داران سفارش کرد، هر ساعت به یاد امام زمان(عج) باشید و حداقل همان دعای سلامتی را بخوانید. شب‌ها با آن حضرت حرف بزنید، به خصوص که اصلاً ماه مبارک نمی‌تواند ماه مبارک باشد مگر به امضای آن حضرت.

قرهی، ماه مبارک رمضان را ماه عشق بازی نامید و گفت: شب‌های این ماه شب‌های دیگری است و حال و هوای ملکوتی دارد. از این رو هر لحظه به یاد امام زمان(عج) باشید و هنگامی که می ‌خواهید افطار کنید، بعد از خواندن دعاهای وارد شده چند کار انجام دهید تا روزه شما را امام زمان(عج) امضا کند.

وی افزود: هنگام افطار یک فاتحه برای مادر امام زمان(عج)، حضرت نرجس خاتون بخوانید و بعد یک سلام به آقا بدهید و بگویید آقا جان! اجازه می‌دهید افطار کنم و سپس سلامی به امام حسین(ع) بدهید.

این استاد حوزه ادامه داد: امام زمان(عج) این کار را خیلی دوست دارد، چون در آن زمان تشنه هستید و بسیاری از روزه داران این ‌قدر تشنه هستند که یادشان می‌رود دعا بخوانند اما حضرت حجت(عج) خیلی دوست دارند که ‌بینند کسی دعاهایش را خوانده، برای مادرشان فاتحه خوانده، سلام هم به ایشان داده و اجازه افطار هم گرفته، اما حالا که می‌خواهد آب بخورد و رفع عطش کند، اول می‌گوید «السلام علیک یا أباعبداللّه».