۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲

مسعود بارزانی ترکیه را تهدید کرد

مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق تهدید کرد که اگر بمباران‌های ترکیه در منطقه مرزی "جبل قندیل" ادامه پیدا کند خود به این منطقه می‌رود و در آنجا تحصن خواهد کرد.
کد خبر : ۳۰۳۶۲

رئیس منطقه کردستان عراق تهدید کرد در صورت ادامه بمباران ترکیه در مرزهای عراق، به مناطق مرزی می‌رود و در آنجا تحصن می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربستانی الریاض، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق تهدید کرد که اگر بمباران‌های ترکیه در منطقه مرزی "جبل قندیل" ادامه پیدا کند خود به این منطقه می‌رود و در آنجا تحصن خواهد کرد.

مسعود بارزانی همچنین تاکید کرد که وی و جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا یک اجماع جهانی جهت متوقف کردن حملات ترکیه به وجود آورند.

وی که در مراسم تشییع هفت تن از کشته‌شدگان بمباران‌های چند روز اخیر سخن می‌گفت، تصریح کرد که بمباران‌های مداوم مناطق مرزی عراق علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و حزب زندگی آزاد (پژاک) باعث آواره شدن صدها تن از ساکنان عراقی این مناطق شده است.

رئیس منطقه کردستان عراق همچنین تاکید کرد که حل و فصل مشکلات موجود بین ترکیه و این احزاب باید از طریق مذاکره و راه‌های دیپلماتیک صورت گیرد نه با جنگ و بمباران که در واقع ساکنان غیرنظامی بیشترین خسارت را از آن می‌بینند.

رئیس حزب دموکرات کردستان در پایان اظهار داشت: اگر مشکلات موجود به همین شیوه ادامه پیدا کند ما خود به منطقه کشتارهای "جبل قندیل" می‌رویم تا ما نیز به سرنوشت ساکنان این منطقه دچار شویم.