۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

پیام‌های تبریک مقام‌های سیاسی کشورها به علی لاریجانی

مقام های سیاسی و پارلمانی کشورهای مختلف جهان در پیام های جداگانه و تماس های تلفنی انتخاب علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس دهم شورای اسلامی را تبریک گفتند.
کد خبر : ۳۰۳۶۲۵
صراط: علی لاریجانی نماینده مردم قم هفته گذشته با 237 رای نمایندگان مجلس، رئیس نخستین سال دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد.


*تبریک رئیس مجلس نمایندگان قبرس

«دیمیتریس سیلوریس» رئیس مجلس نمایندگان قبرس، در تماس تلفنی ریاست لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

رئیس مجلس قبرس با ابراز خرسندی از انتخاب لاریجانی از اولویت‌های مجلس قبرس را گسترش مراودات هرچه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی فیمابین دانست.

در ادامه این گفت‌وگو علی لاریجانی با آرزوی توفیق برای دولت و ملت قبرس بر تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین در عرصه‌های مختلف تاکید و خاطرنشان کرد: موافقتنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های فراوانی میان دو کشور به امضا رسیده است که باید مجالس دو کشور نسبت به اجرایی شدن هرچه سریع‌تر آن‌ها اقدام کنند.


**تبریک رئیس پارلمان جمهوری ارمنستان

«گالوست ساهاکیان» رئیس پارلمان جمهوری ارمنستان انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

متن پیام تبریک رئیس پارلمان جمهوری ارمنستان به این شرح است:

«حضور جناب آقای علی لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

عالیجناب؛
به نمایندگی از پارلمان جمهوری ارمنستان و شخصاً از جانب خود تبریکات بی شائبه خود را به مناسبت انتخاب مجدد جنابعالی ابراز می دارم.
رجاء واثق دارم که دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست جنابعالی زمینه مساعدی را برای ادامه پیشرفت کشور در همه جوانب فراهم خواهد آورد.

ارمنستان برای همکاری های بین دو پارلمان کشور ارمنستان و ایران اهمیت زیادی قایل است.

مطمئن هستم که روابط فی ما بین دو پارلمان در آینده نیز به نفع مردم هر دو کشور پیشرفت خواهد کرد.

رجاء واثق دارم که با انتصاب مجدد جنابعالی امکانات جدیدی برای همکاری های بین پارلمان های دو کشور فراهم خواهد آمد.

با اغتنام فرصت برای جنابعالی و کلیه نمایندگان مجلس آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

با تقدیم احترامات فائقه
گالوست ساهاکیان
رئیس پارلمان جمهوری ارمنستان»


**پیام تبریک نخست وزیر ارمنستان

«هویک آبراهامیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در تماس تلفنی، با تبریک انتخاب مجدد لاریجانی برای وی استمرار موفقیت در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی را آرزو کرد.

نخست وزیر ارمنستان با تبریک انتخاب مجدد آقای لاریجانی برای وی استمرار موفقیت در سمت ریاست مجلس شورای اسلامی را آرزو کرد.
آبراهامیان بر تداوم دوستی و گسترش ارتباطات تاریخی میان دو ملت تاکید کرد و افزود: دولت ارمنستان ارزش بالایی برای توسعه مراودات با جمهوری اسلامی ایران قائل می‌باشد.

لاریجانی در ادامه این گفت‌وگو با تشکر از نخست وزیر ارمنستان ابراز امیدواری کرد دو کشور همسایه بتوانند با افزایش سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی فیمابین در موضوعات منطقه‌ای نیز همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.


**پیام تبریک عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق

«برهم صالح» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز در پیامی به علی لاریجانی انتخاب وی به عنوان رئیس دوره دهم مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق در پیام تبریک خود ضمن اشاره به روابط خوب و مناسب دو کشور، برای علی لاریجانی و ملت ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرده است.

«صلاح الزواوی»سفیر فلسطین در تهران، «سلیم الجبوری» رئیس مجلس نمایندگان عراق، «نبیه بری» رئیس مجلس ملی لبنان و «عدنان حسن» سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران نیز در پیام های جداگانه ای به علی لاریجانی تبریک گفتند.
علی لاریجانی در دوره های هشتم و نهم نیز رئیس مجلس شورای اسلامی بود.


منبع: خانه ملت