۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸

عابدینی: امیدوارم وزیر ورزش عوض شود!

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ گفت: منصوریان مرید کی‌روش است. این اصطلاح را نباید به کار ببرم ولی از نظر علمی، منصوریان کی‌روش را قبول دارد.
کد خبر : ۳۰۳۷۹۳
صراط: امیر عابدینی در مورد جلسه امروز (سه‌شنبه) هیئت رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: قرار بود چند کارشناس همراه هوشنگ نصیرزاده آیین‌نامه را نهایی کنند. پیش‌نویس آیین‌نامه آماده شد و به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش میزان، وی ادامه داد: کانون ایران نوین صحبت از طلب 8 میلیاردی‌ خود از سازمان صداوسیما کرد که پاسخ دادیم ما مسئول وصول طلب آنها نیستیم. بعید است صداوسیما بخواهد یا بتواند این مبلغ را بپردازد. معنای حق پخش تلویزیونی هم در حال تغییر بوده و قرار است پکیج آن اعلام شود. فردا تبلیغات میدانی را به مزایده می‌گذاریم.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در مورد اینکه شائبه پرسپولیسی بودن وزیر ورزش و جوانان مطرح شده، گفت: اصلا او فوتبالی است یا نه که بگوییم پرسپولیسی است؟!

عابدینی در خصوص مشکلات کارلوس کی‌روش در تیم ملی گفت: قبل از این یک بار مشکل شدیدی ایجاد شده بود، زمانی که به نقطه بریدگی رسیده بودیم. به جایی رسیدیم که وزیر ورزش گفت کی‌روش را نمی‌خواهیم. ان زمان تعامل شد ولی زمان علیرضا اسدی، کی‌روش سیگنال غیرمنطقی از سیستم گرفت و عصبانی شد. اکنون آرامش وجود دارد و امیدوارم این آرامش به‌هم نخورد.

وی افزوذ: آیا بین وزیر ورزش و سرمربی تیم ملی باید درگیری باشد؟ وزارت ورزش در فدراسیون‌ها به غیر از کار تخصصی چه می‌خواهد؟ همان مجمعی که وزیر ورزش در آن رأی می‌دهد، رئیس فدراسیونی را انتخاب می‌کند که صاحب حقوق است. باید به او کمک شود و اذیتش نکنند. محمدرضا داورزنی در والیبال سه مربی بزرگ در تیم ملی را جابه‌جا کرد  ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. تغییر هر سه مربی باعث رشد تیم ملی والیبال و نتیجه‌ آن رفتن به المپیک شد. شنیده‌ام می‌گویند پس از 52 سال به المپیک رفتیم در صورتی که 52 سال است والیبال می‌تواند در المپیک شرکت کند.

عابدینی در مورد اینکه به عنوان مسئول سازمان لیگ کار می‌کند؟ گفت: معمولا عرف اخلاقی و اجتماعی کار مدیریتی این است که وقتی ریش‌سفیدی وجود دارد به او می‌گویند مسئولیت را برعهده بگیرد تا صاحبش پیدا شود. من نه به عنوان رئیس سازمان لیگ بلکه به عنوان کسی که امور را پیگیری می‌کند، حضور دارم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد به عنوان سرپرست سازمان لیگ فعالیت کند، گفت: واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد. دعا می‌کنم تاج نَبُرَّد! امیدوارم وزیر ورزش عوض شود (می‌خندد).

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در خصوص حضور علیرضا منصوریان و حسین هدایتی در اردوی تیم ملی گفت: از هدایتی خواهش کردم به اردوی تیم ملی برود. دلیل این کار ناراحتی کی‌روش از وضعیت تیم ملی بود. کی‌روش گفته بود کِشتی تیم ملی به گِل نشسته و صحبت‌هایش به گوش من رسید. این اظهارات سرمربی تیم ملی یا در اوج ناامیدی در حال هدایت کردن تیم ملی است یا خواسته سیگنال‌هایی بدهد. یک نفر باید به کمک تیم ملی می‌رفت.

عابدینی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال بدقولی کرده است. پیش از رفتن تیم ملی به جام ملت‌های استرالیا، علی کریمی با حسین هدایتی تماس گرفت که 800،900 میلیون پاداش به بازیکنان ملی‌پوش بدهکاریم و کی‌روش از این مسئله عصبانی است. هدایتی با من مشورت کرد و گفتیم از کفاشیان تعهد می‌گیریم این پولی که می‌خواهیم بدهیم، قرض خواهد بود.

وی افزود: هدایتی این پول را به صورت نقدی پرداخت کرد. کریمی متأسفانه به استرالیا نرفت ولی آن روز بچه‌ها خوشحال شدند. کی‌روش متوجه شد هدایتی وقتی حرفی بزند به آن عمل می‌کند. این بار هم به مهدی تاج گفتم اگر می‌خواهی به اردوی تیم ملی بروی با هدایتی برو. ای کاش نوع برخورد کی‌روش با هدایتی را می‌دیدید که چطور او را در آغوش گرفت. به کی‌روش گفتیم ما ایرانی‌ها از نان‌‌مان می‌گذریم ولی پول‌تان را خواهیم داد.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ در پایان گفت: منصوریان مرید کی‌روش است. این اصطلاح را نباید به کار ببرم ولی از نظر علمی، منصوریان کی‌روش را قبول دارد و به بهانه‌‌های مختلف در تمرین تیم ملی حضور پیدا می‌کند اما برای گرفتن بازیکن نباید این مکانیزم را به کار ببرند.