۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲

روزه داری زیر سایه جنگ

شبکه یورو نیوز در گزارشی به اوضاع مردم چند کشور مسلمان از جمله سوریه و عراق در ماه رمضان پرداخت.
کد خبر : ۳۰۳۸۳۹
صراط: شبکه یورونیوز گزارش داد: ماه رمضان در تمامی کشورهای اسلامی آغاز شده است اما ماه رمضان در کشورهای مثل فلسطین، سوریه، عراق و یمن تفاوت دارد؛مسلمانان در این کشورها برای روزه‌داری با مشکلات متعددی مواجه هستند.

این شبکه می افزاید: در سرزمین‌های اشغالی و با وجود محدودیت‌ ها و فشارهای بسیار، مسلمانان به سختی روزه می‌گیرند اگرچه امسال اسرائیل برخی از محدودیت‌های مرتبط با ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی از مناطق غزه و کرانه باختری را برداشته است، با این حال فلسطینیان برای برگزاری نماز جماعت و سایر مراسم مرتبط با این ماه همواره با مشکلات متعددی مواجه هستند.

اما در سوریه با گذشت 5 سال از جنگ و خونریزی، وضعیت بسیار تفاوت دارد.

وضعیت اقتصادی، امنیت، سکونت، غذا و دارو و به طور کلی همه چیز بسیار نابسمان و آشفته است.

سوری‌ها از نظر روانی آرامش خاطر نداشته و وضعیت پیش آمده برای کشورشان نه تنها روزه‌داری بلکه زندگی معمولی را نیز برای آنها دشوار ساخته است.

یورونیوز افزود: وضعیت مسلمانان در مناطق جنگ‌ زده عراق نیز چندان مناسب نیست؛ آنها هم با محدودیت‌ها، کمبودها و مشکلات معیشتی، اقتصادی و غذایی مواجه هستند.

مسلمانان یمن نیز از وضعیت چندان مساعدی برخوردار نیستند. آنها توسط هواپیماهای متخاصم سعودی مورد تهاجم قرار می‌میگیرند، وضعیت اقتصادی، معیشتی و غذایی کشورشان چندان مناسب نیست.

به گزارش میزان، مهاجران مسلمان که در اردوگاه‌های ویژه مهاجرین در کشورهایی مثل یونان یا مجارستان به سر می‌برند نیز برای روزه‌داری با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و انجام فرایض این ماه برای آنها آسان نیست.