۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲

واكنش حيوانات به زلزله اخير امريكا

کد خبر : ۳۰۵۳۲
علاوه بر مردم وحشت‌زده از زلزله اخير سواحل شرقي آمريكا، حيوانات باغ‌وحش ملي اسميتسون در واشنگتن نيز بعضا عصبي و ترسيده بودند؛‌ در حالي كه بسياري ديگر با اين واقعه با آرامش و اعتماد به نفس برخورد كردند.»

به گزارش صراط نیوز به نقل از ايسنا،‌ اين مطالب، ‌بخشي از گزارش «باغ‌وحش ملي آمريكا» است كه اخيرا در مورد رفتار پستانداران، خزندگان، ماهي‌ها و پرندگان موجود در آن، در واكنش به زلزله 5.9 ريشتري اين منطقه، منتشر كرده است.

طبق اين گزارش، برخي حيوانات با حساسيت بيشتري نسبت به سايرين به زلزله واكنش نشان دادند. براي مثال اورانگوتان‌ها پيش از زلزله از خود صداهايي حاكي از نارضايتي و غم درمي‌آوردند كه در تمام مدت زمين‌لرزه هم ادامه داشته است.

اين اتفاق در زمان غذا خوردن اين حيوانات رخ داده و واكنش برخي از حيوانات هم بسيار جالب بوده، از جمله اردكها كه بلافاصله با آغاز زمين‌لرزه در آب پريده و ميمون‌ها كه به بالاترين بخش سكونت‌گاه خود رفته‌اند.

سگ‌هاي آبي

سگهاي آبي در زمان بروز زلزله در حال غذا خوردن بودند كه آن را متوقف كرده، ‌روي پاهاي خود ايستاده و سپس به داخل آب پريده و تا انتهاي واقعه در آب باقي ماندند.

پانداهاي عظيم‌الجثه

به گفته نگهبانان باغ‌وحش، اين حيوانات هيچ واكنشي به زمين‌لرزه از خود نشان ندادند.

ميمون جيغ‌زن

اين گونه پس از آغاز زلزله شروع به انتشار اصوات هشدارآميز كردند.

اورانگوتان

اين حيوانات 10 ثانيه پيش از آغاز زلزله از غذاخوردن دست كشيده و به بالاي سكونتگاه‌هاي خود رفته و شروع به داد زدن كردند. اين صداها تا پس از زمان زلزله ادامه داشت.

حشره‌خوار جهنده

اين حيوان قرمز و سياه رنگ در زمان زلزله خود را در محل سكونت خود پنهان كرده و حتي براي غذا خوردن بيرون نيامد.

ببرها و شيرها

داماي، يكي از ببرهاي ماده اين مجموعه در زمان آغاز زلزله به شدت به هوا پريده بود كه پس از پايان واقعه به حالت معمولي بازگشت.

 اين در حالي بود كه شيرها ايستاده بوده و به سوي ساختمان نگاه مي‌كردند كه در جريان زلزله مي‌لرزيد.

 غزال شاخ‌دار آفريقايي

در زمان وقوع زمين‌لرزه، غزالها و اسب‌ها چندان متوجه زلزله نشده و تنها آن دسته از حيواناتي كه در داخل سكونتگاه بودند سريع بيرون آمدند.

 سپيداج

اين گونه ماهي در زمان زمين‌لرزه به شدت وحشت‌زده شده و در آب مي‌چرخيد.

 فلامينگو

باغ‌وحش ملي از 64 فلامينگو برخوردار است كه پيش از آغاز زلزله به سوي يكديگر هجوم برده و تا پايان زلزله در كنار هم باقي ماندند.

 مارها

تمام گونه‌هاي مارها برخلاف عادت هميشگي ثباتشان، در طول زلزله بر روي زمين مي‌خزيدند.