۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۸

قرائتی: مساجد معماری مناسبی ندارند

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: معماری کنونی مساجد، مناسب و زیبنده این پایگاه های دینی و اعتقادی نیست.
کد خبر : ۳۰۵۴۲۷
صراط: حجت الاسلام محسن قرائتی چهارشنبه شب در گردهمایی مدیران کانون های مساجد خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی افزود: مساجد باید ساده باشند و برخی ظاهرسازی های کنونی و معماری پر زرق و برق، مساجد را از رسالت اصلی انسان سازی دور می کند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه کاشی کاری محراب منجر به از بین رفتن تمرکز نمازگزار می شود ، تصریح کرد: معماری مساجد باید اسلامی و منطبق بر هویت دینی باشد.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: مهمترین مشکل مساجد کشور نداشتن متولی است و علی رغم اینکه نهادها و دستگاه های اجرایی متفاوت ادعای تولی گری مسجد را دارند ولی باز هم مسجد فاقد متولی است.

وی با تاکید بر اینکه محور تبلیغ درمساجد باید قرآن باشد، افزود: متاسفانه بدنه تبلیغات در مساجد سالم نیست و امروز افرادی بر منبر می روند که به جای آن که از قرآن سخن بگویند به شعرپردازی و روایت تاریخ می پردازند.

حجت الاسلام قرائتی گفت: امام جماعت مسجد باید به علم روز مجهز باشد.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید مسجد پایگاه دینی، اعتقادی، سیاسی و محل تجمع جوانان باشد، افزود: مساجد برای جذب جوانان باید برنامه های مفهومی متنوعی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی مسجد، هدایت و ارشاد انسان است، تصریح کرد: مساجد باید محور کمک رسانی به نیازمند و محرومان باشد.

گردهمایی مدیران کانون های مساجد خراسان رضوی با هدف بررسی راهکارهای رونق بخشی مساجد در حرم مطهر رضوی برگزار شد.