۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

حمله ناکام داعش به حوزه نفتی صلاح الدین

عناصر داعش قصد داشتند چاه‌های نفتی «عجیل و علاس» در شرق شهر «تکریت» را تحت کنترل بگیرند که با مقاومت نیروهای عراقی متحمل تلفات و متواری شدند.
کد خبر : ۳۰۵۴۸۸

صراط: گروهی از تروریست‌های داعش شب گذشته با خودورهای مجهز به دوشکا و تجهیزات سنگین، از رشته کوه‌های «حمرین» به منطقه نفتی «عجیل و علاس» در شرق شهر «تکریت» استان صلاح‌الدین حمله کردند.

نیروهای «عصائب اهل حق» و دیگر نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) موفق شدند با پشتیبانی جنگنده‌های عراق به حملات تروریست‌ها پاسخ دهند.

به گزارش فارس، تا اویل صبح امروز درگیری‌ میان دو طرف ادامه داشت و سرانجام نیروهای عراقی توانستند حملات تروریست‌ها را دفع کنند.

در این درگیری حداقل 18 تن از عناصر داعش کشته و 4 خودروی متعلق به آنها منهدم شد و عناصر باقی مانده نیز از منطقه متواری شدند.

چاه‌های نفتی علاس و عجیل از مهمترین چاه‌های نفتی استان صلاح الدین است.

تروریست‌های داعشی مستقر در مناطق نفتی سوریه نیز در چند هفته گذشته ضربات سختی را از نیروهای سوری در شرق استان حمص (میدان نفتی آراک) و مناطق غربی استان الرقه (میدان گازی و نفتی الرصافه) متحمل شده‌اند.

بازپس گیری چاه‌های نفتی توسط نیروهای سوری باعث شده تا داعش تلاش کند با اشغال چاه‌های نفتی عراق و انتقال فرآورده‌های نفتی به ترکیه از کاهش منابع مالی خود جلوگیری کند.