۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۰

ثبت دقیق ولادت و فوت در این شبکه

کد خبر : ۳۰۵۵۵

رئیس سازمان ثبت احوال از راه اندازی شبکه اعلام در راستای ثبت دقیق تولد و وفات در سطح کشور خبر داد.

به گزارش صراط نیوز به نقل از مهر، محمد ناظمی اردکانی با اعلام این خبر افزود: این شبکه از مجموعه ای از دهیاران، خانه های بهداشت در روستاها، برخی از سازمانهای عشایری و نمایندگان دستگاههای مربوطه تشکیل می شود .

وی در رابطه با ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: در این زمینه با هماهنگی های صورت گرفته بین کنسولگری و سازمان ثبت احوال بستری مناسب فراهم آمده تا با کمترین مشکل از سوی وزارت امور خارجه مسائل هموطنان خارج از کشور بررسی شود.

اردکانی با بیان اینکه سازمان ثبت احوال با دراختیار قرار دادن اطلاعات لازم به سازمان تامین اجتماعی کمک شایانی درزمینه مسائل حمایتی می کند گفت: این اقدام برای جلوگیری از سوء استفاده های افرادی است که با یک نام تحت پوشش چند سازمان حمایتی قرار می گیرند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در زمینه اتقان اسناد هویتی ایرانیان گفت: برای این کار شناسنامه ای طراحی شد تا احتمال جعل آن به صفر برسد .

اردکانی افزود: این کار با استفاده از فناوریهای نوین صورت گرفت و توانستیم با ارائه شناسنامه های جدید که به صورت رایانه ای صادر می شوند اتقان اسناد هویتی را انجام بدهیم .

وی یادآور شد: از سال 89 شروع به صدور شناسنامه های جدید شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه پنجم آحاد ملت، شناسنامه های جدید رایانه ای را دریافت کنند.