۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳

چه شد که ایران قیامت نشد؟

رادیو فردا با ابراز تاسف از بی توجهی مردم ایران به حصرخانگی سران فتنه نوشت: «تلاش برای برگزاری تجمعات خیابانی چندان موفقیتی در پی نداشته، و گویا جنبش سبز از پتانسیل روزهای آغازینش فاصله گرفته است».
کد خبر : ۳۰۵۷۱
به گزارش صراط نیوز به نقل از جام، سایت رادیو فردا، در مطلبی با عنوان «چه شد که ایران «قیامت» نشد؟؛ گفت‌وگو با مشاور ارشد میرحسین موسوی» مصاحبه این رادیو با اردشیر امیرارجمند را منتشر کرد.
سایت رادیو فردا در مقدمه خود بر این مصاحبه نوشته است: «از شعار «... ایران قیامت می‌شه»، تا بی‌خبری محض در سکوت...خبری که قرار بود خط قرمز اپوزیسیون باشد: «سران مخالفان بازداشت شدند». از آن روز نیم سالی می‌گذرد و در این مدت، شاید بتوان به جرئت گفت که میزان خبرهایی که از این چهار نفر در رسانه‌های ایران منعکس شده، از بسیاری زندانیان سیاسی دیگر محدود‌تر بوده است؛ تلاش برای برگزاری تجمعات خیابانی چندان موفقیتی در پی نداشته، و گویا جنبش سبز از پتانسیل روزهای آغازینش فاصله گرفته است».
رادیو فردا در ادامه به تشریح سئولات خود در این باره پرداخت و نوشت: «استراتژی چیست؟ آینده جنبش اعتراضی به کجا می‌رود؟ و شاید از همه ملموس‌تر، چرا هنوز شش ماه پس از بازداشت موسوی و کروبی، ایران «قیامت» نشده است؟».
امیرارجمند در پاسخ به این سوال رادیو فردا که «به نظر می‌رسید بازداشت آقایان موسوی و کروبی خط قرمز معترضان در ایران باشد. اما واقعیت این است که بعد از بازداشت این دو، عکس‌العمل عمده‌ای از طرف معترضان به چشم نخورد. شما این مسئله را چطور تعبیر می‌کنید؟»، مدعی شد: «جنبش سبز از‌‌ همان روزهای آغازین خود نشان داد که جنبشی مسالمت‌آمیز است و برای تحقق اهدافش به دنبال راهکارهای یک مبارزه مسالمت‌آمیز است. این جنبش، راه‌حل‌های افراطی و اعمال خشونت را راه‌حل‌هایی مناسب برای آینده کشور و مناسب برای گذار ایران به یک جامعه دموکراتیک در شرایط کنونی تلقی نمی‌کند[!]».
وی با بیان این ادعا که «هنوز هم برای مردم زندانی کردن رهبران جنبش دارای اهمیت بسیار است[!]»، گفت: «در چنین شرایطی جنبش سبز می‌بایست راه‌حل‌های معقول و عاقلانه‌ای انتخاب می‌کرد».
امیرارجمند با چشم پوشی از بیانیه ها و فراخوان های متعدد اتاق فکر فتنه برای راه اندازی اردوکشی خیابانی که با
پوشش خبری گسترده از سوی رسانه های غربی و اپوزیسیون حمایت می شد، افزود: «مردم خودشان این راه را انتخاب کردند، خودشان به خیابان‌ها آمدند و مسیر‌ها و ساعات گردهمایی و نوع شعار‌ها را هم خودشان تعیین کردند و ما هم همچنان به این راه پایبندیم و معتقدیم که جامعه بایستی با توجه به ظرفیت‌های خودش حرکت کند».
مشاور موسوی در پاسخ به این سوال که «ما در همین برنامه پیام‌هایی از سوی شنوندگانمان دریافت کرده‌ایم که با نظر شما مخالفند و ضعف استراتژی آقایان موسوی و کروبی را عامل اصلی وضع فعلی می‌دانند. در پاسخ به چنین انتقادهایی چه می‌گویید؟»، با اعتراف به ضعف عملکرد سران فتنه اظهار داشت: « در یک مبارزه سیاسی هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف وجود دارد. هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که هر آنچه را که انجام داده است صرفاً نقاط قوت بوده است. این یک ادعای نادرستی است که مورد قبول هیچ کس واقع نمی‌شود. قطعاً در موضع‌گیری‌ها و در استراتژی‌های ما هم نقاط ضعفی وجود داشته است. حتما در عملکرد آقایان موسوی و کروبی هم چنین نقاط ضعفی وجود داشته است. این یک مسئله غیر قابل انکار است».
امیرارجند بدون اشاره به فتنه انگیزی و هم راهی سران فتنه با غرب برای براندازی نظام اسلامی ادامه داد: «اما نکته مهمی که نباید فراموش کنیم این است که آنچه که مهندس موسوی و آقای کروبی به دنبالش بودند، یک ایران آباد، آزاد و قانون مدار است[!]».
وی همچنین از پاسخ به سوالی درمورد عملکرد میرحسین موسوی در دهه 60 و اعدام تروریستهای منافقین طفره رفته و گفت: « باید منتظر باشیم که این توضیحات را به صورت مشخص و معین خودشان بدهند».