۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

ادامه قطعی گاز در محل حادثه شهران

در پی حادثه انفجار خط لوله گاز در منطقه شهران در روز گذشته همچنان قطعی گاز در دو کوچه نزدیک به محل این حادثه ادامه دارد و طبق اعلام شرکت ملی گاز تا پایان امروز با ایجاد بسترهای لازم گاز این دو منطقه نیز وصل خواهد شد.
کد خبر : ۳۰۵۸۰۱
صراط: در پی حادثه انفجار خط لوله گاز در منطقه شهران در روز گذشته همچنان قطعی گاز در دو کوچه نزدیک به محل این حادثه ادامه دارد و طبق اعلام شرکت ملی گاز تا پایان امروز با ایجاد بسترهای لازم گاز این دو منطقه نیز وصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی شرکت ملی گاز تعداد مشترکانی که همچنان براثر حادثه روز گذشته منطقه شهران گاز ندارند را حدود ۲۰۰ مشترک اعلام کرد.

وی در پاسخ به ایسنا درباره‌ی علل این حادثه گفت: این حادثه در اثر نشست زمین بوده است که البته علت اصلی آن باید پس از آخرین اقدامات مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی تاکنون تنها در این حادثه به‌طور قطع یک نفر کشته برآورد شده است.

آسیب در دو خط لوله منطقه شهران

از سوی دیگر نوری - مسوول روابط عمومی شرکت گاز تهران - می‌گوید: روز گذشته بر اثر فرونشست زمین به علت حفاری خط شش مترو دو خط در منطقه شهران دچار آسیب شده است.

وی در این باره عنوان کرد: یکی از این خطوط خط لوله‌ای بود که به سمت روستای سولقان کشیده شده بود که این خط آسیبی به خط لوله گازی کوهسار دچار پارگی شده است.

او با اشاره به این‌که در پی این حادثه گاز ۲۰۰۰ مشترک در این منطقه قطع شد تصریح کرد که تا ساعت دو امروز ۹۹ درصد مشترکین با خطوط موقتی که در منطقه اجرا شده، توانستند گاز دریافت کنند.

وی ادامه داد: تنها ساکنین دو کوچه اطراف محل حادثه  هنوز با قطعی گاز مواجهند که برای وصل شدن گاز حدود ۱۶۰ مشترک این منطقه لازم است بستر محل فرونشست زمین آماده شده و خط لوله این منطقه تعمیر شود.

به گفته وی اگر تا پایان امروز بستر محل فرونشست برای اجرای خط لوله گاز تحویل شرکت گاز داده شود تا پایان روز گاز این مشترکان نیز وصل خواهد شد.

علت ادامه آتش‌سوزی در منطقه شهران

وی در ادامه درباره‌ی علت به طول کشیدن آتش‌سوزی خط لوله منطقه شهران و زمان حاضر شدن مامورین گاز در این محل پس از حادثه، اظهار کرد: همکاران امداد‌گر شرکت گاز به محض اطلاع در محل حاضر شدند، اما با توجه به این‌که در خط لوله که یکی از خطوط اصلی گازی ما بوده است، مقدار زیادی گاز به صورت محبوس وجود داشت پس از بسته شدن شیر اصلی گاز باید مدتی برای خارج شدن گاز موجود در لوله نیز صبر می‌کردیم.

وی همچنین درباره اقدامات اساسی در این منطقه برای جلوگیری از وقوع دوباره این حادثه خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که خطوط لوله شرکت گاز استاندارد هستند کاری از دست ما ساخته نیست و کسانی که فعالیت‌های عمرانی انجام می‌دهند، باید نسبت به ایمنی اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

روز گذشته در اثر رانش زمین یک خط لوله گاز ی دچار آسیب‌دیدگی شد که به دلیل قرار گرفتن روی کابل برق این حادثه به انفجار آتش‌سوزی و آسیب به ساختمان‌های این منطقه منجر شد علت قطعی این اتفاق هنوز اعلام نشده است.