۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱

اعتراف شاه بحرين به شكنجه معترضان

شاه بحرين كه به مناسبت ده روز آخر ماه مبارك رمضان سخنراني كرد، در اين سخنان به شكنجه و كشته شدن مردم اذعان و تصريح كرد كه قوانيني در كشور وجود دارد كه براي جبران خسارت پيش‌بيني شده است.
کد خبر : ۳۰۵۸۹

به گزارش صراط نیوز به نقل از فارس، «حمد بن عيسي» شاه بحرين شش ماه پس از سركوب مردم كشور خود كه خواستار اصلاحات در اين كشور بودند، به شكنجه و قتل مردم اذعان كرد.

وي در سخناني كه به مناسبت ۱۰ روز آخر ماه مبارك رمضان ايراد شد، اقرار كرد كه اعتراضات در كشورش در ماه‌هاي اخير به كشته شدن افراد منجر شده است. اين سخنان حاوي اعتراف روشن شاه بحرين درباره شكنجه معترضان بازداشت شده است.

شاه بحرين در ابتداي سخنان خود از مردم خواست آنچه او اختلاف خواند، به كناري بگذارند. از نظر حمد بن عيسي تنها راه خروج بحرين از بحران وحدت كلمه و كنار گذاشتن اختلافات و فراموش كردن اعتراضات است.

حمد بن عيسي فراموش كردن اختلافات [يا همان اتفاقات و سركوب مردم در چند ماه گذشته] را وظيفه مردم دانست و اعلام كرد در دنيايي كه جز قدرت و زور نمي‌شناسد مردم بايد به سوي وحدت حركت كنند زيرا وحدت عامل قدرت است.

شاه بحرين با بيان اينكه مسائل همه شهروندان در دادگاه‌هاي مدني رسيدگي خواهد شد، گفت: قصد نداريم كه همه را محاكمه كنيم. كساني هستند كه به شخص ما و رجال مملكتي توهين كردند؛ ما از آنان مي‌گذريم و اميدواريم كه بفهمند كه توهين به ما توهين به همه است و فايده‌اي ندارد.

حمد بن عيسي به قتل، شكنجه و آزار و اذيت بازداشت‌شدگان اعتراف كرد و در حالي كه قتل مردم را «فوت» اعلام كرد و مرگ نيروهاي امنيتي را «شهادت» خواند، افزود: برخي شهروندان مجروح شدند و با برخي رفتار سوء شد و برخي جان خود را از دست دادند. برخي نيروهاي امنيتي در حال انجام وظيفه و خدمت به وطن شهيد شدند كه ما در قبال آنان و خانواده‌هايشان مسئوليم. برخي هم بازداشت شدند و در تحقيق ثابت شد كه به آنان تعرض شده است و شخصا با رفتار سوء و توهين روبه‌رو شده است و اكنون در بازداشت است و اين چيزي است نه خدا از آن راضي است و نه ما را راضي مي‌كند. مسئوليت كشور اين است كه حمايت لازم را براي آنان فراهم كند تا قانون به مجاري خود بازگردد.

وي پس از شش ماه سركوب مردم معترض، وعده جبران خسارت به مردم داد و براي آرام كردن خشم مردمي و راضي كردن آنان گفت: همه بايد بدانند كه در بحرين قانوني داريم كه به خسارت‌ديدگان از رفتار سوء، اجازه مي‌دهد كه طلب خسارت كنند و شايد برخي اين قوانين را نفهمند يا گمان كنند اين قانون عادلانه اجرا نمي‌شود. براي همين ما از شوراي عالي قضايي مي‌خواهيم كه موارد درخواست شده را پيگيري كند.

در شش ماه گذشته نيروهاي نظامي عربستان سعودي و امارات با اعزام به بحرين در سركوب مردم به خاندان آل خليفه در بحرين كمك كردند.