۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کارگردان پویانمایی نبرد خلیج‌فارس:

ترور طالب‌زاده قابل پیش‌بینی بود

کارگردان پویانمایی نبرد خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه هالیوود در حال نابودی و بهترین زمان ارائه قرآن زمان کنونی است، بر لزوم کشف سوژه‌های قابلیت‌دار ازجمله واقعه کربلا از دل قرآن تأکید کرد.
کد خبر : ۳۰۵۹۸۸

صراط: قطار نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در حالی به‌روز چهارم خود رسیده است که فعالان بسیاری از جبهه فرهنگی انقلاب بر آن سوار شده‌اند. روز گذشته فرهاد عظیما که یکی از فعالان مطرح حوزه پویانمایی کشور است در نمایشگاه حضور یافت و در گفت‌وگو با در مشهد در غرفه این خبرگزاری بابیان اینکه پویانمایی کاربردهای زیادی دارد، گفت: در شرایطی که سینمای هالیوود به بن‌بست رسیده است قرآن می‌تواند منبع سوژه برای ادامه حیات سینمای جهان باشد.

به گزارش فارس، وی در ادامه به رفتار برخی از مسئولین اشاره کرد و افزود: برخی از اهل ایمان و مسئولین ما به کسانی دل می‌بندند که متعلق به ما نیستند و هنر را از جایگاهی می‌بینند که جایگاه قرآنی نیست.

کارگردان مستند راشل کوری با ذکر نقل‌قولی از مرحوم فرج‌الله سلحشور گفت: مرحوم سلحشور می‌گفت «قرآن بهترین داستان‌ها را برای پرداخت دارد» زمانی که ارباب حلقه‌های 2 را دیدم متوجه شدم یکی از صحنه‌های فیلم کاملاً از سوره عادیات اقتباس شده است.

عظیما تصریح کرد: بهترین زمان ارائه‌ قرآن زمان کنونی است. هالیوود در حال نابودی است. کارویژه ما باید کشف سوژه‌های قابلیت دار از دل قرآن باشد. کربلا را باید از دل قرآن بیرون کشید. اخیراً سوره مریم را حدود 50 بار مطالعه کرده‌ام. زمانی که به تفاسیر رجوع می‌کنیم متوجه می‌شویم داستان کربلا در سوره مریم نهفته است.

وی در ادامه افزود: اگر کربلا را در پیوند با حضرت مریم و با اشاره به داستان ولادت حضرت مسیح نشر دهیم، حتماً می‌تواند مقدمه‌ ظهور حضرت حجت باشد؛ اجتماع اربعین روزبه‌روز در حال گسترش است و مسیحی‌ها هم در آن شرکت می‌کنند و این خود نشان‌دهنده ظرفیت عظیم پیش روی ماست.

کارگردان پویانمایی نبرد خلیج‌فارس با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: «لا اکراه فی الدین» معنایش این نیست که در اسلام آوردن اجباری نیست؛ بلکه معنایش این است که اگر ما اسلام را به‌درستی نشر دهیم آنگاه هیچ‌کس نسبت به آن اکراه ندارد.

عظیما همچنین به داستان حضرت موسی اشاره کرد و گفت: فرعون ساحرانش را جمع کرده بود و سحر عظیم آن‌ها را تنها یک عصا از بین برد. امروز باید ایدئولوژی ما در سینمای جهان همین ایدئولوژی عصای موسی باشد و معنای این هم همان رجوع عمیق به قرآن است.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر ترور بیولوژیکی نادر طالب‌زاده و احتمال وقوع این اتفاق برای خودش گفت: ما صفحه‌ای در اینستاگرام داشتیم که پنج بار حذف شد و خب این نشان‌دهنده این موضوع است که عملکرد تیم‌هایی که در کشور ما بر ضد صهیونیست فعالیت می‌کنند زیر ذره‌بین است. آقای طالب‌زاده خیلی مشهور بودند و جزء مشاهیر میمری تی.وی هستند. واقعاً ایشان شخصیتی هست که بی‌نظیرند. برخی از مسئولین روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند و هیچ اتفاقی هم برای آن‌ها نمی‌افتد. البته اسم بنده هم در همین سایت آمده است و امیدوارم شهادت قسمت ما هم بشود.