۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

علت اصلی حادثه شهران

فرماندار شهرستان تهران با اشاره به تازه ترین بررسی های کارشناسان در خصوص علل وقوع حادثه انفجاز گاز روز جمعه در منطقه شهران گفت: براساس ارزیابی ها، رانش و نشست زمین منجر به شکستگی لوله گاز زیرزمین شده و در نهایت جرقه برق انفجار را در پی داشته است.
کد خبر : ۳۰۶۱۳۷
صراط: عیسی فرهادی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: جرقه انفجار گاز به دلیل عبور کابل های برق از محدوده موردنظر زده شده است.

به گزارش ایرنا، وی تصریح کرد: کارشناسان زمین شناسی و دستگاه های مختلف همچنان مشغول بررسی وضعیت محدوده حادثه هستند.

ساعت چهار و 30 دقیقه بامداد دیروز (جمعه) در تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار (در شمال غرب تهران) حادثه انفجار لوله گاز رخ داد.

انفجار لوله گاز موجب ایجاد گودالی به طول حدود 30 متر و عمق حدود 15 متر شده است.

* تردد مردم تا دو روز آینده در محل حادثه به حالت عادی باز می گردد
فرهادی با اشاره به اینکه اکنون آسفالت کردن محدوده حادثه در حال انجام است گفت: امیدواریم تا دو روز آینده وضعیت تردد مردم به حالت عادی خود باز گردد.
فرماندار تهران افزود: جریان آب، برق، گاز و پوشش تلفن همراه در منطقه برقرار است.
وی گفت: با توجه به آسیب جدی واردشده به خطوط تلفن ثابت، تا تعمیر کابل اصلی و اطلاع بعدی خطوط تلفن ثابت در محدوده حادثه قطع خواهد بود.
فرهادی خاطرنشان کرد: از شرکت مخابرات استان تهران درخواست کردیم با بکار گرفتن نیروی بیشتر نسبت به رفع هرچه سریع تر این مشکل اقدام کند.

* تلاش برای یافتن مفقود دیگر حادثه ادامه دارد
فرماندار تهران با اشاره به یافتن جسد یکی از مفقودان حادثه تاکید کرد: تخلیه آب و لجن های داخل تونل مترو انجام شده و تلاش برای یافتن مفقود دیگر همچنان ادامه دارد.
پیش از این سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از کشف جسد یکی از مفقودان حادثه که جوانی 23 ساله بود توسط آتش نشانان در تونل مترو در دست ساخت شهران خبر داده بود.