۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰

پيام 'ملاعمر' درآستانه عيد فطر

'ملاعمر'سركرده طالبان روز دوشنبه پيامي درآستانه عيد سعيد فطر در بندهاي مختلف صادر كرد و به موضوعات مهمي ازجمله مذاكره، اجلاس بن دوم و پايگاههاي دائمي آمريكا در افغانستان پرداخت.
کد خبر : ۳۰۶۱۹

به گزارش صراط نیوز به نقل از ايرنا، در اين پيام كه از طريق برخي رسانه هاي افغان منتشر شده موضوعاتي با عناوين' وضعيت كنوني جنگ'،'عقب نشيني تعداد محدودي از نيروهاي آمريكا از افغانستان'،' پايگاههاي دائمي آمريكا،' مذاكرات صلح' و ' اجلاس بن دوم' اشاره شده است.

در ابتداي اين پيام آمده است: دشمنان اسلام و افغانستان امسال را يك مرحله مهم براي شكست طالبان و رسيدن به اهداف شوم خويش دانسته بودند اما درعمل همه برنامه هايشان ناكام ماند و برعكس اتفاق افتاد.

اين پيام افزوده است: دشمن دچار خسارت هاي جاني و مالي بسياري شده و طالبان در همه امور پيشروي داشته اند به طوري كه به تلفات بيشتر نيروهاي خارجي و ساقط كردن هواپيماها و بالگردهايشان پرداخته اند.

ملاعمر در اين پيام همچنين با اشاره به وضعيت اقتصادي نابسامان آمريكا و مشكلات اين كشور در افغانستان گفته است: 'مردم كشورهاي جهان و منطقه از سياست زورگويي آمريكا بشدت به تنگ آمده اند و اين مژده پيروزي طالبان را مي دهد'.

سركرده طالبان در ادامه با اشاره به عقب نشيني تعداد محدودي از آمريكايي ها در افغانستان گفته است: اين عقب نشيني محدود آمريكا به معني پايان 'جهاد' ما نيست، اين اقدامات نمايشي وضعيت افغانستان را پيچيده تر مي كند و نتايج زيانباري همراه دارد؛ نيروهاي اشغالگر بايد هرچه سريعتر از اين كشور خارج شوند.

در ادامه اين پيام با اشاره به پايگاههاي دائمي آمريكا در افغانستان آمده است: ملت افغانستان به هيچ وجه آماده نيستند آمريكايي ها اينجا پايگاههاي دائمي داشته باشند.

اين پيام افزوده است: افغان ها حضور نيروهاي اشغالگر را به معناي اشغال بيگانه مي دانند و همه اقشار مردمي در يك اتفاق نظر با طالبان موضع مشتركي درباره پايگاههاي دائمي آمريكا دارند.

ملاعمر در بخش ديگري از پيام طولاني خود با اشاره به ' مذاكرات' آورده است: 'امارت اسلامي ( حاكميت طالبان) عامل بحران كنوني كشور را موجوديت نيروهاي اشغالگر، بمباران كوركورانه، عمليات شب هنگام، ظلم، شكنجه ها و حاكميت به زور آنها مي داند و حل مسائل را در اختتام اين همه مظالم مي بيند وهمچنان تأمين مصلحت هاي ديني ودنيوي كشور وهموطنان را در بر پانمودن يك نظام واقعا مستقل و اسلامي مي پندارد'.

در ادامه اين پيام آمده است كه براي رسيدن به اين هدف 'هر راه مشروعي قابل توجه و تامل است'.
ملاعمر افزوده است: تماس هايي كه براي تبادل اسيران گرفته شده هيچگاه مذاكرات همه جانبه براي پايان دادن به مشكل كنوني كشور پنداشته نمي شود.

سركرده طالبان همچنين درباره اجلاس بن دوم گفته است: 'اين نشست تفاوتي با كنفراس ۱۰سال پيش ندارد زيرا نمايندگان واقعي مردم افغانستان در آن حضور ندارند'.

ملاعمر هشدارداده كه بحران افغانستان با راه حل هاي مصنوعي و نمايشي حل نمي شود و مداخله و حضور خارجي ها بايد پايان يابد.

اين پيام درحالي منتشر شده كه 'حامد كرزي' رئيس جمهوري افغانستان ديروز پس از سفري دوروزه به عربستان سعودي به كشورش بازگشت.

بسياري از تحليلگران يكي از محورهاي عمده سفر كرزي را گفت و گو درباره مذاكرات صلح با طالبان و نقش اثرگذار عربستان در اين زمينه توصيف كرده اند.

برچسب ها: ملاعمر عید فطر