۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
آزادراه تهران- انتخابات!

انتخاباتی‌ترین پروژه دولت کدام است؟

کد خبر : ۳۰۶۳۹۷
صراط: معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه از مسئولان وزارت راه درخواست دارم كه قطعه يك آزادراه در نوروز سال 96 زير بار ترافيك برود، گفت: براي پروژه‌ها مشكل تأمين منابع مالي داريم.
به نوشته روزنامه جوان، در واقع اين اظهار نظر به اين معناست كه پروژه آزادراه را براي انتخابات آماده كنيد، البته پروژه‌هاي عمراني – انتخاباتي مختص اين دولت نبوده و معمولاً اين رويه فرصت مناسبي براي خدمت به مردم ايجاد مي‌كند تا عمليات‌هاي اجرايي و نظارتي بر پروژه‌ها و كنترل پروژه‌ها به خصوص به لحاظ تخصيص منابع و زمان افزايش يابد.
اسحاق جهانگيري در جريان بازديد از قطعه يك آزادراه تهران- شمال با بيان اينكه اين پروژه به سمبل ناكارآمدي و بي‌عرضگي دولت‌ها تبديل شده بود، گفت: ۲۰ سال از عمر اين پروژه مي‌گذرد و همين موضوع باعث شده كه براي مردم هم بسيار با اهميت باشد. وي با اشاره به استفاده از پيمانكاران ايراني در اين پروژه، گفت: ما در توان فني، محدوديت نداريم اما توان تأمين مالي در كشور وجود ندارد و سيستم بانكي براي تجهيز طرح‌هاي بزرگ نتوانست اقدامي انجام دهد. جهانگيري با بيان اينكه بنا به گفته وزير راه و شهرسازي، ۸ هزار ميليارد تومان براي اتمام اين پروژه نياز است، گفت: اين در حالي است كه در بودجه امسال ۲۰ ميليارد تومان براي اين آزادراه تعيين شده كه رقمي بسيار اندك است.