۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
محمد حسین رحیمی

روز بدون کیک و ساندیس!

کد خبر : ۳۰۶۵۱
گرامیداشت روز جهانی قدس، میراث و یادگار امام خمینی(ره) امسال درحالی با حضور پرشور مردم ایران برگزار شد که از توزیع کیک و ساندیس در این مراسم خبری نبود!
سابقه ورود واژه «توزیع کیک و ساندیس» به فرهنگ سیاسی کشور گرچه به عصر اصلاحات بر می‌گردد و آنها برای تحقیر نیروهای همیشه در صحنه انقلاب، اهداف بلند آنها را تا حد یک مطالبه مادی اندک تقلیل دادند، لکن در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و فتنه پس از آن این واژگان بازهم با همان اهداف ولی در حجم بسیار وسیع‌تری به کار گرفته شد. استخدام این واژگان از سوی فتنه‌گران علیه نیروهای انقلاب به حدی گسترش یافت که در ویکی پدیا، این دو واژه برای خود جایگاهی یافت و تعاریفی سیاسی بر آن مترتب شد. چنان که در این صفحه اینترنتی می‌خوانیم: در ایران ساندیس‌خور اصطلاحی است که اغلب به تظاهرکنندگانی اطلاق می‌شود که از سوی حکومت و برای حمایت از حکومت تظاهرات می‌کنند. در برخی از تظاهرات دولتی (بخوانید راهپیمايي‌‌های حمایت‌آمیز از نظام جمهوری اسلامی) بین تظاهرکنندگان خوراکی‌هایی مانند ساندیس و تی‌تاپ و دیگر اغذیه سرد توزیع می‌گردد.
چنانکه عطاءالله مهاجرانی وزیر اصلاحات دولت خاتمی ‌درباره راهپیمایی مردم در ۲۲ بهمن مدعی شد: ‌بخشی از راهپیمایان حاضر در این روز به قصد خوردن ساندیس به این مراسم آمده بودند!
در یکی از کارهای بدیع این جماعت فتنه‌گر، یک هنرجوی رشته فتوشاپ اقدام به انتشار تصویری از پاکت آبمیوه توزیعی در روز ۲۲بهمن کرده بود. روی این پاکت نام شرکت تکدانه قید شده و عبارت «ویژه توزیع در راهپیمایی‌- غیرقابل فروش» بر آن خودنمایی می‌کرد. این تازه کار همچنین برای باورپذیرتر کردن وجود چنین محصولی با درج تصویر امام روی پاکت پیام «دهه فجر بر فجرآفرینان مبارک» را هم مونتاژ کرده بود یا اینکه پس از مشاهده راهپیمایی میلیونی و حماسی ۹دی فتنه‌گران و اپوزیسیون خارج از کشور در اقدامی‌ فرار به جلو تلاش کردند اینگونه القا کنند که مردم با وعده‌های پول و ساندیس خوری حاضر به شرکت در راهپیمایی شدند. وقاحت آنها البته بدین جا هم ختم نشد و سایت جرس تحت مدیریت مهاجرانی و دیگر ابوذرهای لندن نشین میرحسین موسوی درباره سفر تاریخی مقام معظم رهبری به قم در ادعایی مضحک نوشت در بازدید معظم له از قم به شرکتی دستور تهیه ۷ هزار کیک و ساندیس داده بودند.
در اقدامی ‌دیگر شکست سخت و سنگین راهپیمایی روز ۹ دی باعث شد گروه خبرپراکنی فرقه فتنه شایعه توزیع کیک و ساندیس در تجمعات مردمی ‌را مطرح و ادعا کنند مردم نیازمند برای دریافت جیره غذایی مختصری که توزیع می‌شود در خیابان‌ها حاضر می‌شوند و این لطیفه‌پردازی آنقدر برای جبهه معاند اهمیت یافت که شبکه
سی.‌ان‌.ان هم با زیر پا گذاشتن حیثیت حرفه‌ای آن را پوشش خبری داد. در این ادعاهای مضحک که رسانه‌های اصلاحات همسو با سایت‌های اپوزیسیون به پمپاژ آن مشغول بودند یک هدف عمده پیگیری می‌شد و آن زیر سؤال بردن حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌های حمایت‌آمیز از نظام بود. این دشمنان نادان که می‌توان از آنان به عنوان یک موهبت الهی برای ملت تعبیر کرد، همواره سعی کرده‌اند با اخبار و گزارش‌های مجعول خود، ملت انقلابی ایران را هدف وقیحانه‌ترین تهمت‌ها قرار دهند، حال آنکه اگر چنین ادعاهای مضحکی درباره انگیزه حضور مردم در مناسبت‌های مختلف تا این‌اندازه حقیر بود، چرا طی ۳۲ سال گذشته استکبار و نظام سلطه در مقابله با مردمی‌که آنها توصیف می‌کنند، تمام توان خود را به میدان آورده اما فرجامی‌ جز شکست برای آنها نداشته است.
به عنوان نکته پایانی اینکه در منطق جماعت فتنه که تاکنون تبلیغ می‌شده است، در راهپیمایی روز قدس امسال کسی در ایران نبايد حضور پیدا کند، چون هیچ مشوقی مانند «کیک و ساندیس» برای راهپیمایان تدارک دیده نشده بود اما در روزقدس امسال که به واسطه آزادی ملت‌های منطقه از چنگ برخی حکام وابسته به امریکا تفاوت معنا داری با سال‌های گذشته داشت، مردم خداجو و انقلابی ایران اسلامی ‌در لبیک به ندای حق‌طلبانه امام (ره) و خلف صالح او مقام معظم رهبری در حالی که در ماه مبارک رمضان قرار داشتند، از همان روزهای اولیه جمعه ضمن حضور پرشور در میادین و مصلاهای سراسر کشور شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا را رساتر از هر زمان دیگری به گوش دشمنان و اذناب داخلی آنها رساندند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iraq
|
۱۱:۵۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۶
۴
عوضش توي سايتهاي ... توزيع رايگان كلاه و ... رو نوشتند
aref
|
Iraq
لعنت به کوران و کران و لالان سبز
سعید
|
Canada
|
۱۲:۱۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۶
۵
عزیز دلم ساندیس و کیک تمثیله
کاشکی بهشون ساندیس و کیک واقعی میدادین خدا میدونه چه حالی به این جماعت میدین بعداً........

راستی من یک سئوالی برام پیش اومد من اصلاً قبول میکنم که این امت همیشه در صحنه نه با وعده و وعید و پاداش دنیوی بلکه با ایمان و پاداش اخروی اومدن اگر شما واقعاً مطمئن هستید که اینها اکثریت قاطع مردم هستند (یا حداقل نماینده آنها هستند) و همه هم معتقد به اصل نظام و رهبری و تحت امر ایشون هستند چرا بجای سلب کردن حق کاندید شدن بعضی ها در انتخابات به جرم عدم تبعیت از مقام رهبری نمیاین یک کار دیگه بکنید. مقام رهبری یا اعضای شورای نگهبان مصاحبه یا سخنرانی کنند بگن این آقا و این آقا و اینها علیه نظام و خط ولایت هستند و مردم هم خودشون تصمیم بگیرند. چون بقول شما مردم اکثراً طرفدار شما هستند پس به این مخالفین رای نمیدن و خودبخود از صحنه سیاسی کشور حذف میشن دیگه چرا شورای نگهبان حق انتخاب شدن رو ازشون میگیره دیگه بهانه هم دست بقیه نمیدیم. بعدشم شورای نگهبان مجبور نمیشه بدون رو کردن سندش بگه اینها حائز شرایط نبودن.
هادي
|
Canada
بگن اين ولايي نيست كه امار تقلب بايد بالاي 20 مليون بره تا اكثريت ولايت مدار پيروز باشه
سجیل
|
Canada
هیچ اکثریتی بعد از انتخابات دوباره نمیاد بی دلیل انتخابات راه بندازه و وقت و پول هزینه کنه!
منطقی نیست که بعد از انتخابات و اعلام نتیجه طرف پیروز بیان بگن ما که مطمئنیم پیروز شدیم، بیایم یه بار دیگه انتخابات برگزار کنیم واسه محکم کاری!
اصلا با عقل جور در میاد؟
اگه موسوی رای اورده بود آیا باز هم این حرف منطقی بود؟
به نطر من این حرف غیر منطقیه
أفلا تعقلون یا اولی الابصار و یا اولی الالباب
سجیل
|
Canada
مردمی که پای نظام اسلامی وایمیستن رو هرچی بهشون حال بدی بازم کمه
بیشترین حالی که نظام میتونه به مردمش بده اینه که به خون شهدا خیانت نکنه و دینداران رو تو همه ی ابعاد دینداری یاری کنه و حمایت کنه و راه گناهو بر اونها حتی الامکان ببنده!
ناشناس
|
Canada
"کاشکی بهشون ساندیس و کیک واقعی میدادین خدا میدونه چه حالی به این جماعت میدین بعداً........"
نه دي 1388 من توي .............. کار مي کردم. توي راهپيمايي شرکت کردم. فرداي اون روز، همکاران (سبز) توي سرويس مي گفتند به اونهايي که ديروز رفتن راهپيمايي 50000 تومان دادن!
من هنوز منتظرم ببينم پس کي قراره اين 50000 تومان رو بدم!!!
اين جماعت سبز، آزادي بيان و عقيده رو فقط براي خودشون قائلند و فکر مي کنند بقيه مردم، فاقد شعور و فهم و درک هستند.
فشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰
۳
۴
باسلام
البته به اين رسانه هاي اغواگر و باوركنندگان متعصبشان بايد ياد آور شد كه نوشندگان سانديسهاي طهوري چون شكوه كنند چنان در نفير مرد و زن بنالند كه سامري بي بي سي و سايتهاي ريز و درشت در برابرشان بانگ گاوي بيش نيستند و نخواهند بود. كورند نمي بينند يا اينكه عنيكهاي دوديشان چنان چشمشان را آراسته كه عاجزند ببيند يا ناتوانند باور كنند كه از 9 دي تا هر بهمن و تا هر روز قدس آن همه صندوق صدقات سيار در طول مسير قرار ميدهند تا اول از همه سخاوت اين مردم را طلب كند و چه باك آنرا كه سخاوت است نياز به شجاعت نيست و اين هر دو سد محكمي است در برابر جهالت و حماقتي كه نه از بانگ و رنگ ماهواره و اينترنت چشم و گوش باز ميكند و نه از شعبده به اصطلاح روشنفكران جيره خوار فلسفه بافي مينمايد.
سبزه غربي كه دي سانديس و ني ميشكست
دوش به يك جرعه اش عاقل و فرزانه شد.
مولانا بدپیله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۰
۳
۱
خب، سازمان های ذی ربط و بی ربط، به جای کیک و ساندیس، روزهای قبل از برگزاری راهپیمایی، وعده و وعیدها و امتیازات دیگری دیگری به افراد زیرمجموعه خود دادند. کیک و ساندیس مال 88 بود، حالا هم مسئولان پیشرفت کرده اند، هم حاضران در راهپیمایی بیشتر از کیک و ساندیس می خواهند.