۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴

آخرین وضعیت بوکسورسانحه دیده گیلانی

ملی پوش اسبق بوکس ایران به دلیل سانحه رانندگی روی تخت بیمارستان است و لحظات سختی را می گذراند. البته همسرش می گوید که شرایط کمی بهتر شده و فردا روزی مهم برای او و خانواده اش است.
کد خبر : ۳۰۶۷۰۲

صراط: ملی پوش اسبق بوکس ایران به دلیل سانحه رانندگی روی تخت بیمارستان است و لحظات سختی را می گذراند. البته همسرش می گوید که شرایط کمی بهتر شده و فردا روزی مهم برای او و خانواده اش است.

به گزارش ایسنا، علی سلمانی نفر سوم جوانان آسیا و قهرمان چندین دوره‌ بوکس کشور است که اردوی تیم ملی بوکس را برای اعزام به مسابقات گزینشی المپیک در باکو را به علت عدم تمکن مالی و مشکل در تامین هزینه‌های خانواده‌اش ترک کرد. او هفدهم خرداد ماه در حالی که خود راکب موتور سیکلت بود با یک خودروی وانت تصادف کرد و راهی بیمارستان شد.

بعد از سانحه تصادف و انتقال سلمانی به بیمارستان پورسینا ابتدا گفته شد که پای آسیب دیده‌ او باید قطع شود اما با انتقال به بیمارستان آریا در رشت چهار عمل جراحی روی پای مصدوم وی انجام شد که هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌ی این ورزشکار ملی پوش به دنبال داشت اما نکته امیدبخش ماجرا این بود که دیگر نیازی به قطع پای وی نبود.

علی سلمانی بوکسور ۳۲ ساله‌ی اهل رشت دارای سه فرزند است و از طریق دستفروشی و بساط کردن در خیابانهای شهر امرار معاش می‌کند.

پس از همه این ماجراها با دستور ویژه محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان تمام هزینه های بیمارستان این بوکسور توسط این وزارتخانه  پرداخت خواهد شد که این را مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان مطرح کرد و این خبر خوبی برای خانواده این بوکسور آسیب دیده است.

رهنما: همه هزینه ها را می پردازیم و پیگیر بهبودی این بوکسور هستیم

مسعود رهنما، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دکتر گودرزی دستور دادند تا درصورت نیاز و تشخیص پزشکان  به درمان در پایتخت ، هماهنگی های لازم با دو بیمارستان اختر وامام حسین تهران انجام شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی افزود: به همراه معاونین، رییس هیات پزشکی ورزشی و جمعی از خیرین ورزش یار ، سه شنبه اول تیرماه با حضور در بیمارستان گیل گلسار و عیادت از این بوکسور گیلانی، مسئولیت پرداخت هزینه های عمل و درمان کامل را متقبل شده و به بیمارستان اعلام می کنیم.

مسعود رهنما در ادامه از مسئولان و خیرین ورزش یار خواست تا شرایطی ایجاد شود که با اشتغال قهرمانانی مثل سلمانی در صنایع و بخش خصوصی، کمک ثابتی به آنها و ورزش کشور شود تا دوران طلایی تر  و بهتری را بدون دغدغه مالی برای خود و اقتدار ملی کشور در میادین برون مرزی رقم بزنند.

همسر بوکسور ملی پوش:عمل فردایش خیلی مهم است

ام البنین پژومان همسرعلی سلمانی بوکسور آسیب دیده گیلانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره  شرایط همسرش اظهار کرد: ابتدا جا دارد از مسئولان ورزش کشور، وزیر ورزش، مدیرکل ورزش گیلان، استانداری گیلان، اعضای شورای شهر و خیرین تشکر کنم. گفته اند که وزارت ورزش قرار شده تمام هزینه های بیمارستان را پرداخت کند و از این بابت خوشحالم چرا که رنج بزرگ من و خانواده ام را کمتر کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای بستری کردن همسرش و انجام عمل جراحی، خودش هم پولی را به بیمارستان داده است؟ افزود: در همان ابتدا مبلغ دو و نیم میلیون تومان را برای بستری شدن همسرم به پذیرش دادم و بعد از آنکه مسئولان قول دادند هزینه های بیمارستان را بپردازند، فعلا مسئولان بیمارستان از ما پولی نخواسته اند. باید منتظر بمانیم ببینیم در زمان ترخیص شرایط چگونه خواهد بود.

همسرعلی سلمانی با تاکید بر اینکه عمل جراحی که همسرش فردا انجام خواهد داد خیلی تعیین کننده و مهم است گفت: عمل های جراحی قبلی روی ران پای او انجام شد و پلاک موقتی را برای شکستگی پایش قرار دادند ولی فردا یک عمل مهم دارد و اگر ان شاء الله آن عمل خوب باشد دیگر نیازی نخواهد بود تا عمل جراحی دیگری را روی پایش انجام دهد اما اگر خوب انجام نشود نیاز است تا باز هم عمل جراحی دیگری نیز روی همسرم انجام شود.

وی در تشریح رخ دادن این حادثه برای همسرش گفت: همسرم برای تامین مخارج زندگی دست فروشی می کند. در روز حادثه در راه بازگشت به خانه در حالی که روی موتور در حال توقف نشسته بود، یک خودرو وانت با سرعت به او زده و فرار می کند. ماشینی که مقصر بود را با کمک افراد محلی بالاخره پیدا کردیم و تحویل قانون شد.

وی گفت: همسرم جایی کار دائم نداشت که بیمه باشد و از این طریق بتوانیم استفاده کنیم. او خیلی برای پیدا کردن کار تلاش کرد، اما هیچ کس کمکش نکرد. برای کارکردن به آتش نشانی هم رفت ولی مثمر ثمر نبود. این هم قسمت ماست و نمی شود چیزی گفت.

پژومان گفت: در ابتدا که این اتفاق رخ داده بود برای کمک گرفتن به جاهای زیادی رفتم اما متاسفانه هیچ کدام از آنها کمک نکردند و کارم فقط گریه کردن بود و چاره ای نداشتم.نمی دانستم چه کنم.


دبیر هیات بوکس گیلان: هرچه در توانمان باشد انجام می دهیم

علی علیزاده دبیر هیات بوکس گیلان نیز درباره این اتفاق و شرایط این بوکسور به خبرنگار ایسنا گفت: از همان روزی که این اتفاق افتاد پیگیر رفع مشکلات این بوکسور خوب تیم ملی و استان بودیم و چندین بار به بیمارستان رفتیم و رایزنی های زیادی را با دوستان و مسئولان استانی داشتیم.

وی افزود: هم اکنون شرایطش بهتر شده  و به بخش منتقل شده است. همان روز اول یک عمل جراحی روی او انجام دادند و حالا هم در حال بررسی هستند تا اگر نیاز شد یک عمل دیگر انجام دهند.

دبیر هیات بوکس استان گیلان با تاکید بر اینکه دیگر نیازی به قطع پای این بوکسور سانحه دیده نیست، گفت: این ماجرا در همان روز اول حل شد و پزشکان با انجام کارهای مختلف جلوی این اتفاق را گرفتند. ما بازهم پیگیر این مسائل هستیم چرا که او قهرمان ملی کشورمان است و هرچه در توان داشته باشیم و هرآنچه از دستمان برآید را برای بهبود حالش انجام می دهیم.


رزومه فعالیت این بوکسور:


شروع بوکس از سال ۱۳۷۹


اولین قهرمان کشوری جوانان  کرمان ۸۲


قهرمانی کشور در شیراز ۸۳


مسابقات حصر آبادان برنز ۸۳


مسابقات قهرمانی آسیا ۸۴ مدال برنز


قهرمان کشوری تهران ۸۵


قهرمان کشوری  کرمانشاه ۸۶


قهرمان کشوری لرستان ۸۷ برنز


قهرمان کشوری چهارمحال بختیاری۸۸برنز


قهرمان کشوری نوشهر ۸۹نقره


انتخابی تیم ملی بیرجند اول ۸۹


قهرمان کشوری آبادان اول ۹۰


قهرمان کشوری اهواز ۹۱برنز


قهرمان کشوری کرج ۹۲


قهرمان کشوری بروجرد ۹۳


قهرمان کشوری لرستان ۸۴


و در نه‍ایت  هر سال قهرمان گیلان و طلا  حصر آبادن در سال ،۸۷،۸۸


عضو تیم ملی جوانان از ساله ۸۳ تا ۸۵


 سال ۸۹عضو تیم ملی بزرگسالان


 سال ۹۱جام بی نظیر بوتو مدال نقره کشور پاکستان