۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

شکنجه حیوانات توسط ارتش اسرائیل

ارتش اسرائیل حیوانات مختلف را با استفاده مخفیانه در آزمایش‌های تسلیحاتی شکنجه می‌دهد.
کد خبر : ۳۰۶۷۳۴
صراط: ارتش اسرائیل حیوانات مختلف را با استفاده مخفیانه در آزمایش‌های تسلیحاتی شکنجه می‌دهد.

به گزارش پرس تی وی، «ما هفت خوک را گرفتیم و آنها را در داخل یکی از تریلرها بردیم. من مواد منفجره را منفجر کردم...با وجود اینکه از محل انفجار دور بودیم، صدای جیغ وحشتناکی را از داخل تریلرشنیدیم. هنگامی که در را باز کردیم ... خوک‌ها دراز کشیده بودند و جیغ می‌کشیدند... جدارهای (تریلر) پر از خون، ادرار و مدفوع خوک‌ها بود.»

این توصیفی از یک آزمایش ارتش اسرائیل برای سنجش تاثیر انفجار بر موجودات زنده بود که در مارس سال 2000 در نشریه هاآرتص منتشر شد.

شانزده سال بعد، در 6 خرداد سال جاری، کانال 2 تلویزیون اسرائیل گزارش دیگری از آزمایش سلاح بر روی حیوانات توسط وزارت امور نظامی، منتشر کرد.

یک هفته پس از پخش این برنامه، حامیان حقوق حیوانات تظاهراتی را مقابل وزارت امور نظامی اسرائیل در تل‌آویو برگزار کردند و خواستار افشای اطلاعات مربوط به آزمایش‌های نظامی بر روی حیوانات شدند، اما مقامات نظامی اسرائیلی توجهی به این تظاهرات نکرده اند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، موسسه تحقیقات بیولوژیک اسرائیل در شهر نس‌زیونا در غرب سرزمین‌های اشغالی به طور گسترده‌ای از حیوانات در آزمایش‌هایی از جمله قرار گرفتن در معرض سموم، گازها و گرمای شدید استفاده کرده است.

به گزارش روزنامه هاآرتص، اسرائیل تنها در سال گذشته میلادی بیش از 600 حیوان مختلف از جمله موش، خوک و گوسفند را در آزمایش‌های تسلیحاتی مورد استفاده قرار داده است.

این روزنامه تاکید کرد ارتش اسرائیل هیچگاه حاضر به ارائه اطلاعات در مورد این موضوع نیست و افشای چنین اطلاعاتی را غیرممکن می‌داند.

هاآرتص نوشت ارتش اسرائیل آزمایش بر روی حیوانات را اینگونه توجیه می‌کند که چنین آزمایش‌هایی موجب پیشرفت تحقیقات علمی می‌شود که نجات جان انسانها را در پی دارد؛ هر چند این توجیه، اخلاق‌گرایان، طرفداران محیط زیست و حقوق حیوانات را قانع نکرده است.
اخبار مرتبط