۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب در محکومیت آل خلیفه

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اقدام رژیم جنایتکار آل‌خلیفه بحرین در سلب تابعت آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد.
کد خبر : ۳۰۷۰۹۴
صراط: متن این بیانیه بدین شرح است:

«ملت مسلمان و مظلوم بحرین مدت بسیار زیاد و سالیان طولانی است تحت ظلم، تبعیض، بی عدالتی، تحقیر غیر مدنی و ضد انسانی و غیر قابل قبول آل خلیفه قرار گرفته‌اند.

مردم شریف بحرین صاحبان حقیقی این سرزمین هستند و به یقین حکام جائر و سلاطین ستمگر به ظلم به قدرت رسیده بحرین، شایستگی حکومت بر مردم معتقد به مدنیت و مردم سالاری ندارند و بدیهی است که ملت مظلوم بحرین در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم  و سلب حق شهروندی، رژیم سفاک بحرین را با مقاومت مدنی خود به هر شکل و بی سابقه‌ای  پشیمان خواهد کرد که اسقاط این رژیم وابسته استکبار، تنها گوشه‌ای از تبعات آن خواهد بود.

اقدامات وحشیانه و خشن؛ علیه این مردم نجیب و صبور به رغم فشارهای سنگین و برخوردهای نژادپرستانه آل خلیفه حتی دستگیری برخی از رهبران سیاسی و دینی همچون شیخ علی سلمان، به زندان کشاندن زن‌ها و کودکان و شکنجه قرون وسطایی آنها، لغو تابعیت شهروندان، تضییع حقوق حقه و حقوق  شهروندی و ده‌ها جنایت دیگر، هرگز این مردم مظلوم را از مسیر مسالمت آمیز خارج نکرده است.

ولی متأسفانه گستاخی آل خلیفه به جایی رسیده است که با نادیده گرفتن نجابت مردم و حرکت مدنی و سلمی آنها و با استفاده از سکوت معنادار دول غربی، سازمان ملل و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر و کشورهای غربی هر روز بر دامنه جنایات خود و ایجاد خففان و فشار بیشتر بر ملت مظلوم بحرین افزوده است.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم؛ تصمیم رژیم بحرین مبنی بر سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم و همگان را به حمایت خود از این رهبر روحانی و مردم مظلوم بحرین اعلام می‌دارد؛ زیرا نظام ظالم بحرین تمام  خطوط قرمز را زیر پا گذاشته و راه را بر هرگونه راه حل سیاسی بسته است و روشن است که اگر دخالت‌ها و دستورات آل سعود  و حمایت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها  نبود، آل خلیفه نمی‌توانست چنین تصمیمی را اتخاذ کند و مسؤولیت تمام پیامدهای این تصمیم بر عهده این رژیم سفاک و استکبار جهانی و اربابان بین المللی و منطقه‌ای آن خواهد بود.»


منبع: ایسنا